English

شهرام حبیب‌زاده:

آمار فوت ویروس کرونا در سطح استان اردبیل به ۹۳۹ رسید / افزایش تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان اردبیل گفت: تعداد جان‌باختگان کرونا در این استان از زمان شیوع این بیماری تاکنون به ۹۳۹ نفر رسیده است.

آمار فوت ویروس کرونا در سطح استان اردبیل به 939 رسید / افزایش تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، شهرام حبیب‌زاده رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان اردبیل گفت: تعداد جان‌باختگان کرونا در این استان از زمان شیوع این بیماری تاکنون به ۹۳۹ نفر رسیده است.

وی با اشاره به روند افزایشی و نگران کننده شیوع بیماری کرونا در این استان در ادامه موج سوم همه‌گیری کووید.۱۹ گفت: ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

حبیب زاده باتوجه به ترخیص ۶۸ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: هم‎اکنون ۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونای بستری در مراکز درمانی این استان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

افزایش تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی  استان اردبیل افزایش تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا در استان را نگران کننده خواند و بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی همچنین گفت: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل سرد سال و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

 حبیب‌زاده، سه هفته پیش نیز نسبت به شیوع پیک بعدی کرونا در استان اردبیل در اواسط آبان ماه هشدار داده بود و شواهد آماری و اظهارات این مقام مسوول نشان می‌دهد که این استان در مرحله پیک سوم شیوع کرونا قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی  استان اردبیل همچنین وضعیت این استان را در زمینه شیوع کرونا، بحرانی خواند و اضافه کرد: با توجه به روند رو به صعود و روزانه شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه