English

شهرام حبیب‌زاده :

وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان همچنان ادامه دارد /افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سنین زیر ۱۸ سال

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان همچنان ادامه دارد و با تداوم این روند، در شبانه‌روز گذشته ۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شده و سه نفر از بیماران نیز جان خود را از دست دادند.

 وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان همچنان ادامه دارد /افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سنین زیر ۱۸ سال

 به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، شهرام حبیب‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین گفت: وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان همچنان ادامه دارد و با تداوم این روند، در شبانه‌روز گذشته ۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شده و سه نفر از بیماران نیز جان خود را از دست دادند.

 وی افزود: هم‌اکنون سه شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از ترخیص ۳۶ نفر از بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل در شبانه‌روز گذشته پس از بهبودی نسبی خبر داد و افزود: روند کلی نشان می‌دهد که شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل در وضعیت پایدار قرار دارد.

حبیب زاده گفت: از زمان شیوع کرونا در استان تاکنون ۶۶۷ نفر از اهالی این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین افزود: در حال حاضر تعداد ۲۴۳ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمان تحت مداوا قرار دارند.

وی هفته گذشته نیز اعلام کرد که پیک بعدی شیوع کرونا در این استان در اواسط آبان ماه خواهد بود و باید از هم‌اکنون تمهیدات لازم برای مدیریت آن اتخاذ شود.

 حبیب‌زاده تاکید کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل پاییز و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

وی همچنین با اشاره به استفاده ۷۰ درصد از مردم این استان از ماسک اعلام کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به افزایش و تداوم شدت شیوع کووید.۱۹، پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای مدارس به ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه شده است.

وی اضافه کرد: در ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص تعطیلی احتمالی یک هفته‌ای مدارس استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

حبیب زاده در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل نیز بیان کرد: در فرآیند بررسی اپیدمی کرونا در استان، مواردی از افزایش تعداد مبتلایان در سنین زیر ۱۸ سال گزارش شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه