English

همزمان با سراسر کشور؛

آزمون وکالت سال ۹۹ در اردبیل برگزار شد

همزمان با سراسر کشور آزمون پذیرش وکیل در مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه برگزار شد.

آزمون وکالت سال 99 در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی میرزاپور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل اظهار کرد: در این آزمون بیش از یک هزار و 992 نفر داوطلب مرد و زن با یکدیگر رقابت کردند.

وی خاطرنشان کرد: 705 نفر از این داوطلبان زن و یک هزار و 287 نفر مرد هستند که برای رسیدن به کرسی وکالت در مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه استان اردبیل رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: این آزمون با برنامه‌ریزی‌های قبلی و در قالب ثبت نام از داوطلبان برگزار و بعد از اعلام نتیجه نهایی پذیرفته شدگان در گزینش و مصاحبه تخصصی حاضر شده تا در نهایت برگزیدگان لباس وکالت بر تن کنند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل افزود: این آزمون همه ساله همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز برگزار می‌شود که امسال به دلیل شرایط کرونایی با تمهیدات و تدابیر بهداشتی خاص برگزار شد تا مشکل خاصی برای شرکت کنندگان و عوامل اجرایی این آزمون به وجود نیاید.

میرزاپور به بازدید نمایندگان مرکز وکلا از این آزمون اشاره کرد و گفت: در کنار ضدعفونی محل برگزاری آزمون سعی شد تا برای داوطلبان ماسک و پد الکلی توزیع شود تا با یک شرایط بهداشتی ایمن بتوانند در محل آزمون حضور یافته و در سالن‌های مجزا برای برادران و خواهران به سوالات طرح شده پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: به خاطر رعیات فاصله‌گذاری اجتماعی آزمون امسال در فضای گسترده‌تر و در بیش از 5 سالن دانشگاه محقق اردبیلی و دانشکده‌های آن برگزار شد تا داوطلبان با آسودگی خاطر و در فواصل تعیین شده در صندلی‌های خود مستقر شوند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل اظهار کرد: سوالات این آزمون نیز که شامل دو دفترچه بود، در کاورهای مشخص و به صورت ضدعفونی شده در اختیار داوطلبان قرار گرفته بود تا دغدغه و نگرانی از بابت سلامتی توزیع این دفترچه‌ها وجود نداشته باشد و داوطلبان با خیال راحت‌تر به سوالات پاسخ دهند.

وکلا با ارتقای علمی پروانه تخصصی می‌گیرند

 رضا عبادی شقلاتن بازرس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل در حاشیه برگزاری آزمون وکالت سال 99 در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: با صدور پرواه تخصصی برای وکلای پایه یک شهروندان می‌توانند به صورت تخصصی از امر وکالت آنها استفاده کنند.

وی به برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: امروز چهارم مهرماه همزمان با سراسر کشور این آزمون در پنج حوزه تعیین شده دانشگاه محقق اردبیلی در حال انجام است که اکثر داوطلبان نیز در این آزمون و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور یافتند.

بازرس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل گفت: بعد از برگزاری آزمون از طریق سایت سازمان سنجش نتایج آزمون به اطلاع داوطلبان خواهد رسید تا افرادی که حدنصاب نمره را کسب کنند، به عنوان پذیرفته شده در مراحل بعد انتخاب شوند.

عبادی شقلان افزود: برگزیدگان در این مرحله برای انجام مصاحبه و گزینش تخصصی دعوت خواهند شد تا از بین آنها برگزیدگان نهایی پروانه کارآموزی و وکالت را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در نهایت این افراد بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی و همراهی با وکیل سرپرست می‌توانند به شغل مقدس وکالت اقدام کنند.

بازرس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل بیان کرد: با تعیین وکیل سرپرست پذیرفته شدگان در این آزمون امکان حضور در محاکم قضائی را با همراهی وکیل سرپرست خواهند داشت تا در این دوره کارآموزی بتوانند تجارب لازم را کسب کنند.

عبادی تعداد داوطلبان در این دوره از آزمون را یک هزار و 992 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 705 داوطلب زن و مابقی مرد هستند که سعی شد تا با همکاری مسئولان سازمان سنجش و دانشگاه محقق اردبیلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موازین ضدکرونایی این رقابت‌ها انجام شود.

آزمون وکالت در شرایط کرونایی در حوزه‌های متعدد برگزار شد

 رامین غریب‌زاده ناظر استانی آزمون وکالت سال 99 اردبیل در حاشیه برگزاری آزمون وکالت سال 99 در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: آزمون امروز در پنج حوزه برای خواهران و برادران برگزار شد در حالی که در سال‌های گذشته این آزمون در سه حوزه برگزار می‌شد که تصمیم گرفتیم با توجه به شرایط بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع آن با فاصله‌گذاری مناسب آزمون را برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت برگزاری آزمون بسیار مناسب و مطلوب است و سعی شده از همان بدو ورود داوطلبان به محل آزمون پروتکل‌های بهداشتی رعایت تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

ناظر استانی آزمون وکالت سال 99 اردبیل از عوامل اجرایی این آزمون قدردانی کرد و گفت: نتایج آزمون به زودی در سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی خواهد شد تا داوطلبان در جریان نتایج کسب شده قرار گیرند.

غریب‌زاده بیان کرد: آزمون در دانشکده فنی – مهندسی، شیخ صفی، علوم تربیتی، علوم و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و انسانی برگزار شد تا با فاصله‌گذاری اجتماعی داوطلبان با خیال راحت بتوانند آزمون خود را انجام دهند.

وی افزود: مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل در روزهای گذشته سعی کرده تا بهترین تمهید و شرایط را برای شرکت کنندگان فراهم کند که امیدواریم برگزیدگان بعد از سپری کردن مراحل نهایی و حضور در این مجموعه بتوانند در جایگاه وکالت رسالت و وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه