English

یک‌هزار و ۲۷۳ مورد به مراجع قضایی یزد معرفی شدند

مدیر گروه سلامت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: یک‌هزار و ۲۷۳ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند و ۳۱ هزار مورد آن از ابتدای مهرماه سال ۹۹ تاکنون انجام شده است.

 یک‌هزار و ۲۷۳ مورد به مراجع قضایی یزد معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، وحید جعفری مدیر گروه سلامت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در بازرسی ۱۳ هزار و ۷۵۸ مورد منجر به صدور اخطار کتبی، یک‌هزار و ۲۷۳ مورد به مراجع قضایی معرفی و ۲ هزار و ۳۱۹ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد و  از مجموع بازرسی ها ۳۱ هزار مورد آن از ابتدای مهرماه سال ۹۹ تاکنون انجام شده  که در این مدت یکهزار و ۳۵۴ واحد صنفی پلمب شده است.

وی  نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در فعالیت اصناف و رسته‌های مختلف شغلی را از وظایف گروه محیط و سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد و گفت:  نظارت‌ها و تعطیلی واحدهای متخلف تنها محدود به اصناف نیست ،بلکه نظارت شامل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برخورد با متخلفان حتی در مورد اداره ها ،واحدهای بهداشتی و درمانی، مدارس، بانک ها، دفاتر پیشخوان دولت، مطب پزشکان و واحدهای صنعتی و معدنی استان  می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی در استان یزد با همکاری ۱۹۵ بازرس انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه در جریان موج سوم شیوع ویروس کرونا ۵۰ نفر از بازرسان که معادل ۲۵ درصد آنهاست به کرونا مبتلا شده ند.

جعفری ادامه داد:  در اوایل مهرماه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۴۶ درصد بود و با اعمال تمهیدات استانی و همراهی خوب مردم و اصناف شاهد افزایش این میزان به ۷۳ درصد هستیم و تا حد ایده‌آل آن که بیش از ۹۰ درصد است، فاصله داریم.

وی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین کارکنان مراکز بهداشتی استان را ۷۰ درصد، کارفرمایان ۷۳ درصد و مردم استان را ۶۵ درصد اعلام کرد و افزود: قطعاً در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که منجر به کاهش بیماری کووید- ۱۹ در استان و ثبات در آمار مبتلایان خواهد شد ، کاهش شیوع بیماری را خواهیم داشت.

مدیر گروه سلامت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه  هم اکنون استان ۷۰ هزار واحد صنفی دارد، گفت: تاکنون ۵۴ هزار واحد در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند امیدواریم در ادامه نیز شاهد ثبت نام واحدهای باقیمانده باشیم.

وی همچنین در مورد میزان رعایت استفاده از ماسک در استان خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد مردم خود را ملزم به استفاده از ماسک می‌ دانند که این آمار در مورد کارمندان ۷۸ درصد است و در رابطه با فاصله‌گذاری اجتماعی این عدد ۷۶ درصد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه