English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشدار داد:

هزینه‌های درمان برای بودجه کرونا پیشی گرفته است/ تعداد کرونایی ها در کرمانشاه ۲.۵ برابر شده است

محمود رضا مرادی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه با هشدار شیوع کرونا در کرمانشاه گفت: هزینه درمان بیماران کرونا بر بودجه تخصیصی پیشی گرفته و این بسیار نگران‌کننده است.

هزینه‌های درمان برای بودجه کرونا پیشی گرفته است/ تعداد کرونایی ها در کرمانشاه ۲.۵ برابر شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این خبر که در ۲ هفته گذشته تعداد بیماران کرونا در کرمانشاه ۲ و نیم برابر افزایش‌یافته و به ۳۸۰ بیمار رسیده است، ابراز داشت: از ۱۵۰ بیمار به ۳۸۱ بیمار کرونایی رسیده‌ایم که ۶۰ نفر آن‌ها در بخش آی سی یو بستری هستند و این در حالی است که از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون موفق به جذب ۶۸ میلیارد تومان اعتبارشده‌ایم اما مجموع هزینه‌های ما ۲ تا سه برابر بوده است.

مرادی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با وزارت بهداشت تفاهم‌نامه ۱۶۰ میلیارد تومانی امضا کرده اما تاکنون فقط ۴۸ میلیارد تومان آن محقق شده است و ۲۰ میلیارد تومان نیز با کمک استاندار کرمانشاه از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دانشگاه علوم پزشکی کمک شده است اما بازهم هزینه درمان کافی نیست.

وی در ادامه از راه‌اندازی ۷۰ تخت آی سی یو در ۶ ماه اول امسال خبر داد و گفت: ۶ دستگاه اکسیژن ساز نیز با هزینه هر دستگاه ۲ میلیارد تومان به همراه هزار کپسول اکسیژن خریداری‌شده است و در نیمه نخست امسال حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان بستری‌شده‌اند که تعداد ۹۳۰ نفر در آی سی یو و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیز در بخش‌های ایزوله نگهداری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جذب ۵۰۰ نیروی شرکتی با قرارداد ۸۹ روزه و تمدید این قرارداد خبر داد و گفت: هر یک از این نیروها با اضافه‌کار حدود پنج میلیون تومان هزینه ماهیانه دارند و بار مالی آن‌ها برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حدود ۳۰ میلیارد تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه