English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشدار داد:

مردم رعایت نکنند، شرایط بحرانی کرونا باز می‌گردد

محمود رضا مرادی از استمرار سیر کاهشی کرونا در کرمانشاه خبر داد و گفت: این وضعیت به‌هیچ‌عنوان پایدار نیست و هرآن با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال اوج‌گیری دوباره کرونا وجود دارد.

مردم رعایت نکنند، شرایط بحرانی کرونا باز می‌گردد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا کرمانشاه با اشاره به استمرار سیر نزولی کرونا در کرمانشاه گفت: بارها گفته‌ایم که این وضعیت شکننده و ناپایدار است و هرگونه تغییر در رفتار بهداشتی مردم می‌تواند این روند را تغییر دهد و شرایط را به وضعیت بحرانی برگرداند.

وی به در پیش بودن برگزاری آزمون سراسری اشاره کرد و افزود: با توجه به حضور تعداد بالای داوطلبان در این آزمون، می‌طلبد پروتکل‌های بهداشتی با دقت بیشتر هم از سوی مسئولین برگزاری آزمون و هم از سوی داوطلبان رعایت شود.

وی تأکید کرد: امکانات و تجهیزات ما محدود است و قطعاً  به‌جز بحث کرونا، بیماران دیگری هستند که نیاز به تجهیزات و کادر درمان دارند و اگر تعداد مبتلایان افزایش چشمگیر یابد، قطعاً ضررش را تمام مردم و به‌ویژه بیماران خواهند دید.

مرادی تعداد مبتلایان بستری فعلی کرونا در کرمانشاه را حدود 200 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد حدود 45 نفر در ICU بستری بوده و از این تعداد نیز حدود 12 نفر با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشند و وضعیت خوبی ندارند.

وی افزود: در حال حاضر روزانه حدود یک یا دو فوتی داریم و این نشان می‌دهد اوضاع کمی بهتر شده، اما این به معنی پایان کرونا نیست و افراد باید کماکان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم استفاده از ماسک و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و بدانند که کرونا در کمین تمامی افراد است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه