English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

۳ بیمار کرونایی روز گذشته فوت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: روز گذشته ۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی جان خود را از دست دادند.

3 بیمار کرونایی روز گذشته فوت کردند

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمدرضا قدیر در جلسه ستاد مدیریت بحران که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به افزایش 50 درصدی میزان تست‌های کرونا در قم نسبت به گذشته، اظهار کرد: 300 بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان‌های قم بستری هستند که وضعیت ۶۰ نفر از آن‌ها کاملا وخیم است.

وی با هشدار نسبت به ادامه برگزاری تجمعات عزا، عروسی و تفریحی در قم ادامه داد: ادامه برپایی این تجمعات وضعیت پرخطر کرونایی قم را هرروز نگران‌کننده‌تر می‌کند.

قدیر گفت: یک فرد مبتلا به کرونا که از ماسک استفاده نمی‌کند می‌تواند در یک بازده زمانی مشخص ۴۳۰ نفر را مبتلا کند.

وی افزود: برگزاری هیات های مذهبی فقط باید در قالب نظارت و دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شود و از رفتارهای خطرآفرین عده‌ای از افراد به بهانه برگزاری مراسم‌های عزاداری جلوگیری شود.

قدیر یادآور شد: اگر ۹۰ درصد مردم از ماسک استفاده کنند نیاز به اعمال بسیاری از محدودیت‌ها از میان می‌رود.

خطر خاموشی برق در کمین بیماران کرونایی

وی با هشدار نسبت به قطعی برق در مراکز درمانی قم اظهار کرد: برای جلوگیری از کاهش ولتاژ برق در مراکز درمانی قم باید سیستم‌های سرمایشی دستگاه‌های اجرایی دیگر در برخی از ساعت‌های روز خاموش شود.

قدیر ابراز داشت: دستگاه‌های تنفس مهم‌ترین ابراز زنده ماندن بیماران کرونایی است که در صورت کاهش و افت فشار برق می‌تواند وضعیت آن‌ها را بحرانی‌تر کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین افزود: فضاهای بسته دستگاه‌های اجرایی در کنار تعداد زیاد مراجعه‌کنندگان این محل‌ها را به مکان مستعدی برای شیوع کرونا تبدیل کرده است.

قدیر یادآور شد: مردم از ماسک‌های خانگی استفاده کنند و صرفا در صورت حضور در مراکز درمانی باید از ماسک‌های طبی و چندلایه استفاده شود.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، مردم ماسک‌های طبی را فقط از داروخانه تهیه کنند چراکه تهیه ماسک از افراد غیررسمی اطمینان‌بخش نیست و ممکن است قبل از آن مصرف‌شده باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه