English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هشدار داد؛

احتمال قرمز شدن وضعیت قم تا هفته آینده

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم دقت نظر در اعمال محدودیت‌ها را ضروری برشمرد و گفت: قم در حال حاضر به مرحله هشدار رسیده و با این روند فعلی ممکن است هفته آینده وضعیت آن قرمز شود.

احتمال قرمز شدن وضعیت قم تا هفته آینده

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در تالار کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه  ۴۰ تا ۵۰ درصد آزمایش‌های انجام‌شده از افراد مشکوک نیز مثبت است، اظهار داشت: عامل اصلی که امروزه منجر به نفوذ بیشتر ویروس کرونا شده و در تحقیقات اخیر نیز به آن دست یافتیم جهش ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: به‌رغم این شرایط میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در قم رشد قابل‌توجهی نداشته و منحنی شیوع و درگیری نیز با منحنی مرگ فاصله قابل‌توجهی دارد.

قدیر یادآور شد: هم‌اکنون سه شهر مجاور قم یعنی تهران، اراک و کاشان در وضعیت‌های قرمز و نارنجی قرار دارند، و در شرایطی که ویروس در حال چرخش است و استان‌های هم‌جوار نیز قرمز هستند، امکان زرد نگه‌داشتن قم وجود ندارد.

قدیر؛ آیین‌های عزا و عروسی و مسافرت را سه عامل عمده و اصلی شیوع کرونا در استان ذکر کرد و گفت: وظیفه ما در نظام بهداشت و درمان اعمال پروتکل‌های بهداشتی است و کار خود را نیز انجام می‌دهیم، ولی نیاز به حمایت دستگاه‌های دیگر داریم.

وی استفاده از ماسک را ۹۰ درصد در پیشگیری از بیماری فوق موثر دانست و گفت: نرخ استفاده از ماسک در اماکن عمومی قم ۵۰ درصد و در اداره‌ها ۷۰ درصد است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه