English

روزانه ۶ نفر در کرمانشاه براثر ابتلا به کرونا می‌میرند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش 12 برابری فوتی‌های کرونا در کرمانشاه در تیرماه 99 نسبت به اسفند سال 98 خبر داد.

روزانه 6 نفر در کرمانشاه براثر ابتلا به کرونا می‌میرند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، محمود رضا مرادی در نشست با ائمه جمعه کرمانشاه، با اشاره به افزایش فوتی‌های کرونا در کرمانشاه، ابراز داشت: میانگین موارد فوت براثر کرونا در کرمانشاه در تیرماه امسال نسبت به اسفند سال گذشته ۱۲ برابر شده است.

مرادی تصریح کرد: در اسفندماه هر دو روز یک نفر فوتی کرونا داشتیم که متأسفانه این تعداد به روزانه شش فوتی در تیرماه رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: میانگین موارد بستری مبتلابه کرونا نیز در تیرماه‌ نسبت به اسفند 4.3 برابر شده است.

وی افزود: در اسفندماه روزانه ۳۲ مورد بستری مبتلابه کرونا داشتیم که این تعداد در تیرماه به روزانه ۱۰۹ نفر رسیده است.

مرادی تصریح کرد: از ابتدای تیرماه تاکنون ۱۶۳۱ نفر مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند و تعداد فوتی‌های قطعی در اثر ابتلا به کرونا به ۱۰۲ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد موارد بستری مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های استان به ۴۱۷ نفر رسیده که از این تعداد ۳۶ نفر اینتوبه هستند.

مرادی در ادامه با تقدیر از حمایت و همراهی مجموعه مسئولین استان بخصوص ائمه جمعه از برنامه‌های بهداشتی گفت: برگزاری نماز جمعه حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز در مناطق جنگ‌زده تعطیل نشد، اما به خاطر رعایت جان مردم و اجرای پروتکل‌های بهداشتی مدتی است که متوقف مانده است.

وی افزود: تمامی استان در مواجهه با کووید ۱۹ یاور دانشگاه و بخش بهداشت و درمان بودند که در این میان نقش ائمه جمعه تمامی شهرستان‌های استان ستودنی است.

مرادی در ادامه با ابراز نگرانی از تشدید کرونا در پاییز پیش رو گفت: بیش از هر چیز نگران وضعیت استان در فصل پاییز هستیم که کووید ۱۹ و آنفلوانزای فصلی باهم شیوع پیدا کند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای مواجهه با بحران شیوع کرونا فشار بسیار سنگین مالی و نیروی انسانی را تحمل می‌کند، به‌گونه‌ای که علی‌رغم جان‌فشانی همکاران، کارانه پزشکان بیش از یک سال و پرستاران حدود ۹ ماه است که معوق مانده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه