English

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز خبر داد:

البرز رتبه نخست قاچاق در کشور

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز گفت: متاسفانه استان البرز گذرگاه 14 استان است و این عامل مهمی در زمینه قاچاق محسوب می شود.

البرز رتبه نخست قاچاق در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، یاسر نژاد فلاح پیش از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اشاره به اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کمیسیون هایی برای هماهنگی،  برنامه ریزی و نظارت دارد، اظهار کرد: البرز گذرگاه ۱۴ استان است و از طرفی گسست اجتماعی در استان وجود دارد که موجب شده تا البرز به بارانداز قاچاق کالا تبدیل شود‌.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون استان البرز در امر کشفیات قاچاق کالا استان نخست کشور بوده است، افزود: می خواهیم به گونه ای پیش رویم تا بحث کشفیات در این زمینه را به حداقل برسانیم تا در کنار حمایت از تولید  داخل مبارزه با قاچاق کالا که بزرگترین معضل و عامل فساد در کشور است، صورت گیرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز گفت:  بیشترین کشفیات ما در استان البرز طی سال گذشته در زمینه سیگار، لوازم خانگی و پوشاک بوده است‌.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه میزان کشفیات در زمینه  پوشاک قاچاق اکنون به نصف کاهش یافته است، افزود: در سال گذشته تعداد زیادی کشفیات در زمینه خودروهای لوکس داشتیم که امسال این موارد نیز با کاهش زیادی همراه بوده است.

نژاد فلاح با تاکید بر اینکه از ابتدای ماه جاری طرح شناسنامه دار کردن لوازم خانگی در استان البرز دنبال شده است، گفت: در این زمینه جزو استان های پیشرو در کشور هستیم، این طرح در راستای برون رفت از مشکلات اقتصادی، حمایت از تولید داخل و مبارزه با قاچاق کالا صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در اقتصاد یک فرصت  برای هر صنعتگر است، بیان کرد: خوشبختانه در این زمینه در البرز با رفع مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای شهرک های صنعتی شهرستان اشتهارد توانستیم اتفاق خوبی را در استان در زمینه اشتغال رقم بزنیم،امروز شاهد افزایش صدور فعالیت کار برای کارخانه های جدید در حوزه صنعتی اشتهارد هستیم .

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز با بیان اینکه تشدید بازرسی ها، نظارت مستمر و تخصصی در کارخانه های تولید لوازم خانگی البرز صورت گرفته است، عنوان کرد: امید است پایلوت و الگویی برای دیگر نقاط کشور باشیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به اقدامات تمهیدی در سال گذشته برای شکل گیری سازمان انبار تملیکی در البرز افزود: برخی اجناس که دارای گواهی نامه معتبر و قانونی بوده اما جز مبادی قاچاق محسوب می شود و به تولید داخل آسیب می زند، بعد از کشف امحاء می شود.

نژاد فلاح توضیح داد: بخشی از کالاهای قاچاق کشف شده نیز که مشابه آن در تولید داخل نیست بر اساس تشریفات فانونی(مزایده) بعد از کشف به فروش می رسد.

وی با اشاره به  اینکه البرز پایلوت و محل فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی دارو است و این مهم موجب شده تا کشفیات زیادی در زمینه تولید دارو در استان داشته باشیم، گفت: در حال حاضر سردخانه های مجهز برای نگهداری این داروها در استان نداریم به همین دلیل داروهای قاچاق کشف شده به تهران ارسال می شود، امید است بزودی امکانات نگهداری آن در البرز فراهم شود.

نژاد فلاح در ادامه با تاکید بر اینکه رقم کشفیات کالاهای قاچاق استان در سال گذشته ۳ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال بوده است، گفت: در این زمینه در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ رقم ۱۰۶درصدی افزایش در کشفیات کالاهای قاچاق در استان حادث شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه