English

مصطفی آزادبخت در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا:

قاچاق کالا، فرصت های شغلی را از بین می برد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با اشاره آگاهی سازی مردم از تاثیرات مخرب قاچاق کالا، از اینکه قاچاق کالا رونق تولید و فرصت های شغلی را از بین می برد، سخن گفت.

قاچاق کالا، فرصت های شغلی را از بین می برد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مصطفی آزاد‌بخت، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در نشست اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان با اشاره به اینکه قاچاق کالا، رونق تولید و فرصت های شغلی را از بین می برد، اظهار داشت:  چنانچه شهروندان نسبت به آثار مخرب قاچاق کالا در از بین بردن فرصت های شغلی و تاثیر منفی بر کسب و کار و رونق تولید آگاه شوند، به نحوه مطلوب با مسئولان در مبارزه با این پدیده نامبارک همراهی می کنند.

آزادبخت افزود: برای مقابله با پدیده قاچاق کالا باید علاوه بر قدرت سخت از قدرت نرم نظیر اطلاع رسانی و فرهنگسازی نیز استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب و رییس جمهوری بارها در سخنرانی هایشان به لطمه های ناشی از قاچاق کالا اشاره کردند بنابراین باید در مسیر مقابله با قاچاقچیان با دقت عمل کرد تا احقاق حق شود.

آزاد بخت بیان کرد: برای شتاب بخشیدن به روند برخورد با پدیده قاچاق باید مشکلات موجود بین دستگاه ها نیز حل و فصل شود و با آسیب شناسی مسیر طی شده در این زمینه، منفذهای سوء استفاده قاچاقچیان مسدود شود.

وی درباره قاچاق سوخت و فعالیت های صورت گرفته گفت: هر چند مقابله با این پدیده لازم است اما نباید سخت گیری موجب بروز آسیب به اقشار ضعیف و  کشاورزان که دارای تراکتور و دیگر اقلام کشاورزی یا موتورچاه هستند، شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان نیز گفت: کارگروه فرآورده های نفتی، تعامل خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت دارد و مثلث شرکت نفت، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی در برخورد با این پدیده موفق و هماهنگ عمل کردند. 

امین روستایی افزود: تمامی فرآورده های نفتی طبق سامانه تجارت آسان توزیع می شود با این توضیح که هیچ فرآورده‌ای حتی نفت سفید و گازوییل بدون ثبت در سامانه امکان توزیع ندارد.

وی ادامه داد: برای توزیع سوخت بین تراکتورها اجرای طرح پلاک گذاری این قبیل وسایل نقلیه کمک زیادی می کند و  از سال آینده امکان توزیع سخت بین تراکتور بدون پلاک سلب می شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان بیان کرد: در زمینه استفاده از کارت سوخت در جایگاه ها، فعالیت های مثبت و موثر خوبی صورت گرفته به گونه ای که هدر رفت سوخت در جایگاه ها را نداشتیم و با ارائه سوخت به ازای میزان حرکت و بارنامه کامیون، بده بستان کارت بین رانندگان کاهش یافته است. 

روستایی اظهار دشت: توزیع الکترونیکی نفت سفید در حال اجرا است که براساس کارت بانکی مربوط به واریز یارانه صورت می گیرد.

وی پایین بودن قیمت حامل های انرژی را یکی از علل قاچاق سوخت دانست و گفت: هر لیتر سوخت در کشور ترکیه ۱۵ هزار و کشورهای شرقی بین هفت تا هشت هزار تومان برای قاچاقچی سودآوری دارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده قاچاق کالانفتی منطقه همدان اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته قاچاق نفت سفید بیشتر به سمت مرکز کشور از جمله استان های صنعتی ساوه و قزوین صورت می گیرد.

روستایی درباره کاهش گاز مایع اظهار داشت: برای هر خانوار طبق استاندارد ماهانه سه کپسول ۱۱ کیلویی کافی است اما هم اینک شاهد مصرف غیر واقعی و غیر مجاز هستیم که برای منطقی کردن مصرف یکی از قدم ها توزیع گاز مایع با کارت بانکی یارانه است. 
۱۲۶ میلیارد تومان کالای قاچاق امسال در استان همدان کشف شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه