English

سرهنگ فیروز سرخوش در گفتگو با موج مطرح کرد:

نقش رسانه ها در نسبت اطلاع رسانی و کاهش جرم کجاست؟/پلیس به آموزش نیز ورود پیدا کرده است

رئیس پلیس فتای همدان با اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی بخشی و ارتقای دانسته های جامعه در پیشگیری از وقوع جرم، از اقدامات پلیس فتا در حوزه آموزش و همکاری فتا با دستگاه های مرتبط در این زمینه سخن گفت.

نقش رسانه ها در نسبت  اطلاع رسانی و کاهش جرم کجاست؟/پلیس به آموزش نیز ورود پیدا کرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، سرهنگ فیروز سرخوش، رئیس پلیس  فتای همدان با اشاره به نقش رسانه در اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرم، عنوان کرد: اصحاب رسانه از پلیس در خصوص نقص های امنیتی در پیشگیری ومبارزه با جرایم پرسش می کنند و تخلفات و جرم های مطرح را دلیلی بر ضعف پلیس عنوان می کنند و این درحالی است که به جایگاه خود و نقش موثری که می توانند  در این راستا داشته باشند توجه ای نمی کنند.

سرخوش افزود: رسانه ها ی ما به چه میزان به موضوعات مختلف در فضای اطلاع رسانی به شهروندان در دانستن موارد امنیتی و ارتقاء سواد رسانه ای شهروندان پرداخته اند، چقدراز محتوای خود را صرف این دست مقولات می کنند؟ قطعا ضعیف بوده است.

وی با اشاره به اینکه  برخی رسانه ها سهم خود را در این میان به فراموشی سپرده اند و  پلیس بایستی این پرسش را مطرح کند که چرا شما در آگاهی بخشی به جامعه کوتاهی کرده اید و تبعات ارتکاب جرم را برای افراد روشن نکردید تا بر کاهش جرائم عاملی باشد.

وی ادامه داد: بنابراین نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و ایجاد نگاهی همراه با شفافیت در عواقب و تبعات ارتکاب جرم از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس پلیس فتای همدان گفت:نهادهای فرهنگی و آموزشی و علمی پژوهشی و همچنین فعالان عرصه رسانه اگر به وظایف خود در زمینه تعلیم، آموزش و تربیت به درستی عمل کنند آنگاه با کاهش جرائم مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به حوزه کاری فتا عنوان کرد: علت اصلی وقوع جرم را ناآگاهی عمومی از فضای مجازی می دانیم و اینکه هرنهاد یا دستگاهی در این میان از چه سهمی  برخوردار است را نمی دانم چرا که کارشناس این حوزه نیستم اما اگر تمام نهادهای مرتبط به این موضوع وظایف خود را به درستی انجام دهند مردم قربانی جرم نخواهند شد.

سرخوش با اشاره به اینکه اکثر افرادی که به این  اداره راه پیدا می کنند از موضوع درگیر و موارد حقوقی آن اظهار بی اطلاعی می کنند، گفت: مشکل ندانستن مردم است و پلیس ناچار است اطلاع رسانی و آموزش را نیز علاوه بر تمام مسئولیت هایی که پذیرفته است، عهده دار شود وبر اساس همین ضرورت و اجبار در این حوزه نیز ورود پیدا کرده ایم و دوره های آموزشی مختلفی را برگزار کرده ایم.

وی افزود: متاسفانه 50 درصد توان خود را معطوف به آموزش به مردم کرده ایم و این  در حالی است که در این زمینه مسئولیتی  محوری متوجه ما نیست.

تا مدتی  قبل از محدودیت های کرونایی ، جدای از اطلاع رسانی از طریق سایت ها، خبرگزاری ها و ظرفیت های رسانه ای و تلوزیونی، آموزش های مختلف و دوره های متنوعی برای شهروندان برگزار شد. 

سرخوش یکی از دلایل ورود پلیس فتا به حوزه آموزش را کاهش حجم مراجعاتی دانست که از روی بی اطلاعی و ناآگاهی شهروندان به حوزه پلیس فتا رقم می خورد.

وی زوج های جوان  را از جمله افرادی عنوان کرد که  وضعیت آن ها مورد بررسی و تحت آموزش قرار گرفته است و افزود: از مهم ترین دردسرهای حاکم بر زندگی زوج ها بر اساس مراجعات و پرونده های تشکیلی مزاحمت های اینترنتی تشخیص داده شده است. ارتباط های  دوران مجردی افراد به زندگی همراه با تأهل آن ها راه پیدا می کند و خانواده ها را با تنش مواجه می کند. 

رئیس پلیس فتای همدان با اشاره به خانه سلامت به عنوان فضایی که زوج های جوان در آن حضور پیدا می کنند، افزود: زوج های جوان در این خانه با فراگرفتن  آموزش  هایی که می تواند به زندگی آن ها قوام و استحکام بیشتری دهد و آن ها را از آسیب های احتمالی برحذر دارد، خود را برای یک زندگی همراه با آرامش بیشتر آماده می کنند.و پلیس همواره مشتاق است به ذوجین مراجعه کننده به این نهاد آموزش پیشگیری از جرایم سایبری ارائه نماید

سرخوش از همکاری پلیس فتا با واحد  پدافند غیرعامل شهرداری یاد کرد و افزود: در این عرصه در ارتباط با  فعالان اجتماعی، دانش آموزان، دانشجویان و هر قشر و گروه مد نظر، دوره های آموزش هایی متناسب برگزار می شود.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان پدافند غیرعامل استانداری نیز در سایر شهرستان ها آموزش هایی را در حوزه های مختلف برگزار می کنیم که بخشی از این دوره ها مربوط به ازدواج است.

وی با اشاره به مطالب مذکور عنوان کرد: هر یک از یافته ها و داده هایی که حاصل پژوهش ها و مطالعات مختلف توسط کارشناسان و نیروهای مجرب پلیس است بایستی توسط جامعه رسانه ای به سمع ونظر مردم عزیز اطلاع رسانی شود تا بتوان از این آموزه ها به درستی بهره گرفت و از میزان جرائم و آسیب هایی که توسط بی اطلاعی و ناآگاهی مردم اتفاق می افتد جلوگیری کرد.

از اینرو پرداختن به این امر توسط رسانه ها می تواند بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و از رسانه ها ی استان ضمن تشکر از همکاری آن ها در حوزه های مختلف، درخواست  داریم که این مهم را همواره مورد توجه قرار دهند

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه