English

شهردار خمینی شهر خبر داد:

اختصاص دادن ۲ میلیارد تومان جهت آبرسانی باغات کشاورزی در خمینی شهر

شهردار خمینی شهر از اختصاص دادن 2 میلیارد تومان جهت آبرسانی به باغات کشاورزی در خمینی شهر خبر داد.

اختصاص دادن 2 میلیارد تومان جهت آبرسانی باغات کشاورزی در خمینی شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، اصغر حاج حیدری در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: سه سال قبل استاندار وقت مبلغی بالغ بر 2 میلیارد تومان جهت آبرسانی به باغات کشاورزی خمینی شهر اختصاص داد.

وی گفت: امسال طبق فرموده فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال ، سال جهش تولید نام گرفته که شهرداری خمینی شهر در عمران شهر خمینی شهر گام های بلندی برداشته است.

حاج حیدری در بحث خشکسالی توضیح داد:  خمینی شهر بیش از سه هزار سال صبغه تاریخی دارد و با مباحث شهر نشینی اکثر زمین های کشاورزی تغییر کاربری به ساختمانی داده است؛ سه سال قبل استاندار وقت با حضور در خمینی شهر گفت: در بلوار باغبان سر آب چاهی اختصاص دادن مبلغ دو میلیارد تومان جهت تامین آب برای آبیاری باغات کشاورزی به کشاورزان اختصاص یافت که کار بسیار خطرناکی بود و از جانب شهردار به نماینده وقت گوشزد شد و تامین آب از طریق رودخانه به مسئولان پیشنهاد شد.

شهردار خمینی شهر با توضیح این مطلب که حقابه استان و جاری بودن زاینده رود باید به گوش مسئولان کشور و استان برسد افزود: تلاش استان و شهرستان باید در این زمینه کمک رسانی به مسئولان کشور جهت رفع این مشکل باشد.

وی در ادامه بیان کرد: هر چند متاسفانه جو بسیار بدی در بحث زاینده رود در یکی از استانها به وجود آمده اما خوشبختانه با برنامه ریزیهایی که برای خمینی شهر تدوین شده از کانال نکو آباد آبرسانی انجام خواهد شد هر چند زاینده رود بسته شود.

حاج حیدری تصریح کرد: واقعیتی که در مناطق خوشاب و جعفر آباد وجود دارد این است که زمینهای این مناطق به طور غیر قانونی تفکیک می شود و ساخت و ساز در آنجا صورت می پذیرد و هر کدام از این مناطق نسخه خاص خود را نیاز دارد .

وی افزود: منطقه خوشاب چون یک منطقه صنعتی و کارگاهی است نمی توان اقدامی در آنجا  انجام داد اما وجود کارگاه های کوچک را می توان حل کرد و دو کارخانه ای که در این منطقه  باعث آلودگی محیط زیست می شود جمع شده تا مشکلات آن منطقه کمتر شود.

شهردار خمینی شهر ابراز کرد: در زمان کنونی می توان فعالیت های خوبی با تعامل فرماندار و شورای اسلامی شهر خمینی شهر و شورای تامین انجام داد و مشکلات زیست محیطی را رفع کرد.

علی اصغر حاج حیدری گفت:خمینی شهر مساحتی بیش از 600 هکتار بافت ناکار آمد و فرسوده دارد و با افزایش جمعیت مردم جهت ساخت و ساز به سمت باغات و زمین های کشاورزی سرازیر شدند.

این مقام مسئول اگر سی سال پیش فعالیت های شهرداری به روز بود و وظایف خود را انجام می داد قسمت هایی که به سمت نابودی رفته است زنده می ماند وحیات خود را از دست نمی داد اگر چه به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر خمینی شهر بسیاری از مادی ها و درختان چنار به محیط زیست شهرستان بازگردانده شد.

وی در خصوص وجود نخاله های ساختمانی از پاکسازی محله ها و مناطق خبرداد و گفت: در مورد پاکسازی محلات از نخاله ها آموزش چهره به چهره انجام داده ایم و مشکل اصلی ما در این مورد فرهنگ سازی است.

حاج حیدری به طرح  اجرای دریافت پسماند بازیافت از طریق نصب اپلیکیشن بازیافت پسماند اشاره کرد و ادامه داد: شهروندان خمینی شهری با برقراری یک تماس ظرف یک ساعت مواد بازیافتی خود را به قسمت طرح دریافت پسماند فروخته و کارت شارژی به آنها تحویل می گردد که شهروندان می توانند مبالغ را در کارت ذخیره کرده و بعد از مدتی مبلغ را از شهرداری دریافت کنند.

شهردار خمینی شهر در بحث نیروهای شهرداری خمینی شهر گفت: به دلیل بار مالی فراوانی که این کار در بر می گیرد توان اضافه کردن نیرو به شهرداری را نداریم و نیروهایی که در شهرداری خمینی شهر مشغول خدمت هستند هر کدام اندازه دونفر مشغول کار و فعالیت هستند.

حاج حیدری گفت: شهرداری خمینی شهر در طول شبانه روز گره های بسیاری چه در مورد رسیدگی به شکایت های شهروندان ، روند فعالیت های عمرانی جلسات با مسئولان مناطق مختلف جهت رسیدگی به امور شهری و صدها فعالیت دیگر را  در راستای خدمت رسانی به شهر و شهروندان با افتخار انجام می دهد.

شهرداری خمینی شهر

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه