English

شهردار خمینی شهر خبر داد:

وجود بیش از ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده مصوب درخمینی شهر

شهردار خمینی شهر گفت: خمینی شهر بیش از 600هکتار بافت فرسوده مصوب دارد و هزینه های کمرشکن وسنگینی برای آزاد سازی این بافتها ی فرسوده صرف شده است.

وجود بیش از 600 هکتار بافت فرسوده مصوب درخمینی شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، اصغر حاج حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد گزارش دوسالانه فعالیتهای خود اظهار کرد: 40پروژه عمرانی ارزشمندی که باعث تسهیل امور و رفاه حال شهروندان شهرستان است از جمله اقدامات شهرداری است.

وی با بیان تحولات صورت گرفته عمران و آبادی شهرستان خمینی شهر ادامه داد:  با طرح جامع شورای عالی شهرسازی با حضور مشاور مشخص شده مشغول انجام فعالیتهای مربوطه و باتوجه به وضع شهرستان مورد بررسی است و با تلاش فرماندار جوان شهرستان در بحث اطلس جامع شهری و با کمک شهرداری ها و ارگانهای مختلف به انجام رسید.

حاج حیدری بیان کرد: نمی توان خمینی شهر را از اصفهان جدا دید برنامه ریزی های خوبی صورت پذیرفته و حاشیه نشینی در شهرهای کلان و بزرگ یک مساله جدی است و در تلاش هستیم خدمات بیشتری به حاشیه نشینان انجام دهیم.

وجود بیش از 600 هکتار بافت فرسوده در خمینی شهر

شهردار خمینی شهر اظهار داشت:  بیش از 600 هکتار بافت فرسوده مصوب شهرستان ایجاب کرد که گره های ترافیکی که درسطح شهر بود 30 گره از این مشکلات ترافیکی رفع شود که یا به میدان تبدیل شد یا با اصلاح هندسی مشکل آن مرتفع گردید. و بافتهای زنده  وحفظ و حراست از باغات قطعا مورد حمایت مسئوولان است  و بافت های خالی از سکنه، زندگی مجدد در آن راه اندازی خواهد شد.

حاج حیدری در باره آزاد سازی در بافتهای قدیم شهرستان تصریح کرد: آزاد سازی بافتهای فرسوده جزو سخت ترین فعالیتهای شهرداری است و هزینه سنگینی در بردارد که این توافقات به یک و نیم میلیارد نیز رسیده است.

وی افزود: آزاد سازی هشت بلوارخیابان17 شهریور و دکتر ابوالبرکات وبلوار ماربین و بلوار عطار و خیابان مرکزی وبلوار صدوقی جزو بزرگترین پروژه های آزاد سازی در خمینی شهر بوده است.

تبدیل خمینی شهر به قطب گردشگری استان

حاج حیدری تبدیل خمینی شهر به قطب گردشگری را از دیگر افتخارات شهرداری برشمرد وتوضیح داد: در نوروز امسال شاهد تحولات واقدامات چشم گیری در این زمینه بودیم که اجرای 750 برنامه زنده و بازدید 400هزار نفری گردشگران از آثار باستانی از جمله اقدامات بود.

وی بیان کرد: توانمندیهای خمینی شهر در استان و کشور کاملا مشخص است در نوروز امسال امتیاز خمینی شهر 138 و امتیاز کاشان 135 که عملا خمینی شهر سه رتبه برتری داشت و در استان اصفهان دو شهر بالای 200هزار نفر کسب بالاترین رتبه ارائه خدمات در حوزه گردشگری را کسب نموده اند.

شهرداری خمینی شهر

 وی در باره تکمیل عمران بام سبز همراه با باغ موزه برای نوروز  سال آینده خبر داد و گفت: تا کنون 8 پارک شهروند و پارک ساحلی جوان به طول یک کیلومتر که دارای زمین ماسه ای و زمین ورزش برای نوجوانان و جوانان نیز تهیه شده  و همچنین  پارکهای پیروزی ، سلامت، باغبان ، تدین که در دست ساخت است وعلیمردان در شهرستان خمینی شهر موجود است.

توافقات شهرک منظریه و دانشگاه صنعتی از مهم ترین اقدامات در دو دوره گذشته

شهردار خمینی شهر با اشاره به  تراکم بالای جمعیت خمینی شهر تلاش بر این بوده در همه محلات طرح های عمرانی یکنواخت تقسیم شود، افزود: خوشبختانه با حمایت های دکتر زرگر پور و تلاش اعضای شورای شهر در دوره چهارم توافقات شهرک منظریه و وصول مطالبات دانشگاه صنعتی اصفهان به مبلغ 33میلیارد تومان به عنوان دو حرکت ماندگار و مهم در این دو دوره است.

وی افزود: شهرداری خمینی شهر در پنج سال گذشته با هر گونه شرایطی کار را ادامه داده است و بدون هیچگونه اندوخته ملکی وارضی ومقروض بودن کار خود را آغاز کرد.

حاج حیدری با اشاره به اقدامات انجام شده و تعامل خوبی که میان مردم و اعضای شورای شهر و شهردار وجود دارد، اظهار کرد: همچنان در شهر شاهد عقب ماندگیها و کمبودها هستیم و بیش از 70درصد خیابانهای سطح شهر نیاز به روکش آسفالت دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در باره شهرک صنعتی محمودآباد عنوان کرد: خمینی شهری ها در بحث صنعت سنگ و حمل ونقل فعال هستند و سنگبری هایی که در محمود آباد هستند اکثرا از خمینی شهر هستند و در بحث صادرات به کشورهای همسایه از موقعیت خوبی برخوردار است ؛صاحبان سنگ به دنبال آن هستند که نمایشگاه سنگ در شهرستان دایر شود ولی متاسفانه این طرح مهم و سرنوشت ساز صنعت سنگ به مشکلاتی برخورد کرده است که فعلا راکد است.

بودجه 129میلیاردی شهرداری خمینی شهر و تحقق 120درصدی بودجه

 شهردار خمینی شهر با اشاره به بودجه تحویل گرفته به مبلغ 30 میلیارد تومان  اعلام کرد:  امسال 129میلیارد تومان از بودجه مورد پیش بینی قرار گرفته و صدوبیست درصد پیش بینی بودجه محقق شده است و چیزی فراتر از هدف مورد نظر را به آن دست یافته ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه