English

رییس شورای اسلامی شهر خمینی شهر:

الحاق خمینی شهر به اصفهان صحت ندارد

رییس شورای اسلامی شهر خمینی شهر گفت: با وجود امکانات رفاهی و تفریحی که برای مردم فراهم گردیده الحاق خمینی شهر به اصفهان صحت ندارد.

الحاق خمینی شهر به اصفهان صحت ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج خمینی شهر، عبدالله کیانی در نشست  مطبوعاتی گفت: شهردار خمینی شهر با اعضای شورای شهر خمینی شهر رابطه بسیار خوبی دارد وتمام تلاش این تیم برآن است که مسائل عمرانی خمینی شهر روبه سوی پیشرفت وتعالی باشد.

وی از ارتباط با شهرداری اصفهان در رابطه با راه اندازی مترو خبرداد و افزود:طبق توافق نامه ای خمینی شهر به مترو وصل شده است وفاز دوم آن نیز در حال اجراست وی در خصوص وضعیت اتصال مترو اصفهان به خمینی شهر گفت: خمینی شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از سه جهت به متروی اصفهان وصل می‌شود که خط نجف آباد از دوراهی دانشگاه، شاهین‌شهر از میدان استقلال جنب دانشگاه صنعتی و دیگری از سمت زینبیه خط بی آرتی از خمینی شهر به این ایستگاه‌های مترو اصفهان وصل شود تا در وضعیت حمل ونقل این شهر تغییر عمده‌ای حاصل شود و همچنین از روز نیمه شعبان خمینی شهر به ایستگاه مترو در عاشق‌آباد اصفهان وصل شد.

خیابان آزادگان به سرانجام می‌رسد

کیانی با اشاره به اینکه سال ۹۸ سال به سرانجام رسیدن خیابان آزادگان خواهد بود، گفت: سه میلیارد تومان امسال برای بازسازی و بهسازی این خیابان در نظر گرفته شده و طرح های زیربنایی اصلاحات آن به تأیید شورای ترافیک شهرستان رسیده اما این خیابان در اختیار اداره راه و شهرسازی است و هنوز به شهرداری خمینی شهر اضافه نشده است اما قطعاً سال ۹۸ این خیابان پیشرفت خوبی خواهد داشت.

رییس شورای اسلامی شهر خمینی شهر در مورد ناوگان اتوبوسرانی توضیح داد: مستحضر هستید کل کشور در مساله  نوسازی ناوگان درون شهری با  مشکل مواجه شده است ودولت بودجه ای  که برای این قسمت از ناوگان حمل ونقل در نظر گرفته چند سالی است که قطع کرده و پرداخت نمی کند  ؛ در سال 98 بودجه ای به مبلغ شش و نیم میلیارد برای بهینه سازی ناوگان اتوبوسرانی اختصاص داده شده که با راه اندازی قسمتی به نام نوسازی ناوگان شهری 20اتوبوس فرسوده با تعمیرات اساسی و نصب کولر و بخاری ظرف سه ماه آینده  وارد ناوگان حمل ونقل شهری می شود.

وی اضافه کرد: خمینی شهر در شعاع 50کیلومتری اصفهان قرار گرفته و از طرف شهرداری مجوزی برای احداث کارخانه داده نمی شود ودر صدد هستیم آلودگی منطقه سنگبری دارها کاهش یابدوکارخانه های موجود به تجهیزات لازم مجهز شوند تا هم امنیت کارگران تامین شود و هم آلودگی منطقه کم شود.

رییس شورای اسلامی شهر  خمینی شهر عنوان کرد: اگر زمانی مردم خمینی شهر برای رفاه و تفریح به اصفهان می رفتند اما امروزه با وجود مراکز تفریحی بسیار زیاد مردم کمتر به مراکز تفریحی استان می روند و الحاق خمینی شهر به اصفهان صحت ندارد و در دستور کار شورای اسلامی شهر نیست.

وی بودجه سال 97 را صد میلیارد برشمرد و گفت: 53درصد از آن به بودجه های عمرانی می رسد ونیم درصد از در آمد برای کتابخانه ها اختصاص می یابد ولی شهرداری خمینی شهر برای پیشبرد و به ثمر رسیدن پروژه ها مبالغ بیشتری به فعالیت های فرهنگی اختصاص می دهد.

کیانی افزود: در حال حاضر 220هزار متر مربع در لادر و 100هزار متر در بام سبز زمین در تملک شهرداری کرده ایم تا سرمایه گذاران به راحتی در خمینی شهر سرمایه گذاری کنند و فضاهایی که کمبود شهراست با این طرح جبران گردد.

وی در باره بافت فرسوده شهر خمینی شهر تصریح کرد: 330 هکتار از ساخت خمینی شهر دارای بافت فرسوده است  اعضای شورای شهر درجلسات  شورا مصوب کردیم اشخاصی که می توانند در احیای بافت فرسوده سرمایه گذاری کنند بسته های تشویقی قرار داده ایم که تسهیلاتی شامل حال سرمایه گزار قرار می گیرد.

کیانی گفت:همچنین از اولویتهای شورای شهر باز آفرینی بافت فرسوده است و بودجه ای به آن اختصاص دادیم.

رییس شورای اسلامی شهر خمینی شهر در پایان خاطر نشان کرد: در منطقه جوی آباد چهار کتابخانه برای استفاده مردم منطقه  تعبیه شده است برخی مدارس نوسازی شده است و در منطقه جوادیه آزادسازیهایی برای رفاه در تردد و رفت وآمد مردم منطقه صورت گرفته است ودر کل تمام تلاش شورای شهر وشهردار بر این است که شهرخمینی شهر از نظر عمران و آبادی به پیشرفتهای خوبی دست پیدا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه