English

رزمایش همدلی و کمک مومنانه در مدارس کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری، رزمایش همدلی و کمک مومنانه در مدارس استان کردستان آغاز میشود.

رزمایش همدلی و کمک مومنانه در مدارس کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، رشید قربانی پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه ستادهماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کردستان اظهار داشت: پویش استانی حمایت دانش‌آموزان و فرهنگیان از خانواده‌های آسیب پذیر دوشنبه 22 اردیبهشت مصادف با 17 ماه مبارک رمضان در سراسر استان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان درباره جزئیات برگزاری رزمایش مومنانه افزود: رزمایش همدلی و کمک مومنانه براساس تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) ، با شعار هر مدرسه یک پایگاه همدلی برگزار می‌شود.

وی به مشارکت‌ها برای برگزاری این پویش اشاره کرد و گفت: این پویش با هماهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی و با مشارکت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی، مدارس مجری، کانون‌های فرهنگی تربیتی، مراکز دارالقرآن‌ کریم و انجمن اولیا مربیان راه‌‌اندازی شده و برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان شعار نخستین مرحله رزمایش همدلی و کمک مومنانه دانش‌آموزان و فرهنگیان را «هر مدرسه یک پایگاه همدلی» در مدارس استان عنوان کرد و گفت: این طرح در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر کمک به اقشار آسیب‌پذیر در وقوع پدیده ویروس کرونا و همچنین تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس اجرا می‌شود.

قربانی به اهداف برگزاری رزمایش همدلی و کمک مومنانه اشاره کرد و احیاء روحیه انفاق، تقویت روحیه کرامت و ترویج فرهنگ نوع دوستی، تلاش، ایثار و مشارکت جویی در بین دانش‌آموزان، همدلی و همراهی با دانش‌آموزان و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا و انسجام بخشی هدایای دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا برای خانواده‌های نیازمند را از اهداف برگزاری این طرح برشمرد.

وی با بیان اینکه سه هزار مدرسه طرح شهید بهنام محمدی، سه هزار و 500 مدرسه انقلاب، 750 مرکز دارالقرآن کریم و هزار و 1181 کانون فرهنگی تربیتی در کشور مجری این برنامه معنوی هستند؛ گفت: در استان کردستان نیز مراکز مذکور با محوریت بسیج دانش آموزی مجری طرح هستند.

قربانی با بیان اینکه علاوه بر اهداف تربیتی هدف از اجرای این پویش ارائه بسته ارزاق ویژه خانواده‌‌های نیازمند است؛ گفت: برای افزایش مشارکت مردمی بخشی از اقلام با پشتیبانی قرارگاه کشوری بسیج دانش‌آموزی و الباقی توسط مشارکت‌های مردمی تکمیل خواهدشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به نحوه توزیع هدایا نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تمامی اقلام و هدایای نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده، توسط شهرستان ها و مناطق، بین دانش‌آموزان و خانواده‌های نیازمند همان مدرسه یا مدارس همجوار توزیع خواهد شد. 

قربانی تاکید کرد: اولویت توزیع با خانواده‌های دانش‌آموزان نیازمند مدرسه، محله با محوریت مدرسه‌های اطراف و محله‌های حاشیه شهر است و فرایند شناسایی و توزیع از طریق اطلاعات موجود خانواده‌ها با نظر نهایی مدیر مدرسه انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی