English

مدیرکل آموزش وپرورش کردستان اعلام کرد:

دانش آموزان کردستانی از طریق فضای مجازی فرایند یادگیری را دنبال نمایند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: موضوع آموزش دانش‌آموزان تعطیل شدنی نیست و برنامه‌های آموزشی آنان با تولید محتوای آموزشی و بهره‌گیری از فضای مجازی دنبال می‌شود.

دانش آموزان کردستانی از طریق فضای مجازی فرایند یادگیری را دنبال نمایند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، رشید قربانی ظهر امروز چهارشنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: هرچند با توجه به شرایط موجود، مدارس تعطیل شده اما امر آموزش تعطیل شدنی نیست و در ایام تعطیلی مدارس، فرایند یادگیری و یاددهی دانش آموزان باید به صورت جدی از سوی معلمان پیگیری شود.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در راستای فرایند آموزشی دانش‌آموزان از جمله بستر فضای مجازی، تولید محتوای الکترونیکی، تهیه بسته آموزشی، استفاده از تلفن همراه، پیام رسان‌های داخلی و مجاز و آموزش از راه دور دانش آموزان تاکید کرد و افزود: مدیران مدارس و معلمان باید زمینه اجرایی شدن این برنامه ها را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: همکاری مستمر مدیران مدارس، معلمان و اولیای دانش‌آموزان در پیگیری برنامه‌های درسی دانش‌آموزان خیلی موثر است و این موضوع باید در سطح شهرستانها و مناطق مدیریت و کنترل شود تا خانواده‌ها دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

وی اضافه کرد: نقش مشاوران مدارس نیز در پیگیری برنامه های درسی دانش آموزان موثر است و در اجرای این فرآیند نباید هیچ دانش‌آموزی از پوشش درسی خارج شود و تمام امکانات و حوزه‌های مختلف برای پیگیری امورات آموزشی دانش آموزان بسیج و برنامه ها رصد و مورد ارزیابی و نظارت قرار گیرد.

قربانی بر ضرورت توجه ویژه به دانش آموزان مناطق روستایی نیز اشاره کرد و گفت: مدارس روستایی نیز نباید رها شود، بلکه باید با حضور مدیر، آموزگاران و معاون دبیران و راهنمایی و هدایت راهبران آموزشی، برنامه های آموزشی دانش آموزان این مناطق نیز پیگیری شود.

وی با تاکید براطلاع‌رسانی برنامه‌های شبکه آموزش سیما به دانش آموزان، تاکید کرد: توجه به آموزش دانش آموزان‌حاشیه شهر و مناطق روستایی که به شبکه آموزش دسترسی ندارند در دستور برنام‌های استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در صورت امکان از ظرفیت‌های رسانه ملی (شبکه استانی) در سطح استان نیز برای تدریس دروس مقاطع تحصیلی مختلف استفاده خواهد شد تا مکمل برنامه های شبکه آموزش باشد.

مدارس مقاطع تحصیلی مختلف و دانشگاه های استان کردستان از هفته قبل بدلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده و این تعطیلی تا 15 اسفند نیز تمدید شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه