English

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

کرونا، همدلی ویژه‌ای میان مردم، مسئولان، نهادها و گروههای جهادی ایجاد کرد/مشارکت ۵ میلیارد تومانی هیات‌های مذهبی قم در حمایت از نیازمندان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: شیوع کرونا، همدلی و همراهی ویژه‌ای میان مردم، مسئولان، نهادها و گروههای جهادی ایجاد کرد که بسیار بی‌نظیر بود.

کرونا، همدلی ویژه‌ای میان مردم، مسئولان، نهادها و گروههای جهادی ایجاد کرد/مشارکت 5 میلیارد تومانی هیات‌های مذهبی قم در حمایت از نیازمندان

حجت‌الاسلام عزت زمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج در قم، با اشاره به اقدامات وسیع قرارگاه‌های مردمی در مقابله با کرونا اظهار داشت: از همان ابتدای شروع جریان کرونا در قم و منتشر شدن این عارضه، سازمان تبلیغات به عنوان نهادی اجتماعی و با دغدغه این که در کدام حوزه‌ها حضور یابد، اقداماتی را سازماندهی کرد و اهدافی را پیش برد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم افزود: یکی از مهم‌ترین کارها، استفاده از نهادهای مردمی و انقلابی در کنار یکدیگر است، در این زمینه برای مواجه با بیماری و توجه به سلامت جسمی و معنوی و مقابله با فشار هجمه‌های رسانه‌ای در قم‌هراسی و تقابل میان دین و علم و مذهب و سلامت که در فضای عمومی شیوع پیدا کرد، اقدامات مهمی در قم رقم خورد.

وی تصریح کرد: یکی از اتفاق بسیار خوب، راه‌اندازی قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت(ع) بود که در این قرارگاه، دستگاه‌های دولتی در کنار نهادهای مردمی و جهادی، اقداماتی را در جهت خدمت به مردم ارائه کردند.

حجت‌الاسلام زمانی بیان کرد: وقتی قرارگاه در مجتمع نور راه‌اندازی شد، سازمان تبلیغات عضویت در هیات امنا را بر عهده گرفت و مسئولیت کارگروه فرهنگی و اجتماعی و سلامت معنوی را پذیرفت، در این قرارگاه کلیه امکانات و ظرفیت‌های مجتمع نور در اختیار کریمه قرار گرفت و مجموعه‌هایی که نیاز به سازماندهی و پشتیبانی داشتند در مجتمع واقع در نیروگاه مستقر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در اوج کرونا اقدامات مهمی از طرف قرارگاه انجام شد و این مجموعه مردمی و جهادی، در سه بخش عمده شامل کارگروه فرهنگی و اجتماعی و سلامت معنوی در کنار سلامت جسمی به فعالیت پرداخت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: بسیاری از شهروندان در این مدت با ترس از بیماری، خانه نشینی و اختلافات دست و پنجه نرم می‌کنند و در این ایام، توجه به دغدغه‌های خانواده‌ها در تربیت فرزند و در خانه ماندن دارای اهمیت بود و نیاز به سازوکارهایی داشت.

وی افزود: از جمله اقدامات در این کارگروه حضور در مجموعه‌های مردمی و پشتیبانی از گروه‌های مختلف اجتماعی و جهادی در جهت خدمت رسانی به شمار می‌رفت و گروه‌های جهادی و طلبگی در قالب کارگروه به انجام وظیفه می‌پرداختند و در نهایت 15 پروژه در این کارگروه به تصویب رسید که عمدتا با حمایت گروه مردمی و نهادها عملیاتی شد.

حجت‌الاسلام زمانی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم، شکل‌گیری گروه‌های مردمی و طلاب جهادی با محوریت مساجد بود و امروز مساجد فعال در قم با حضور 700 طلبه در محلات به ارائه خدمات در مسائل فرهنگی با محوریت مسجد مشغول هستند.

وی بیان کرد: این اقدامات دارای آثار اجتماعی زیادی بود و طلاب خواهر و برادر تلاش زیادی در جهت خدمت به مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر داشتند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: این طلاب متشکل از خواهران و برادران در قرارگاه مشغول به خدمت هستند و تلاش شد خواهران در قرارگاه مستقر و در بخش پشتیبانی فعال باشند، ضمن اینکه قرارگاه فرعی به عنوان خدمات اجتماعی نور به صورت پشتیبان فعال بود و اقدامات را ساماندهی می‌کرد.

وی اظهار داشت: مجموعه گروه‌های مردمی را با هدف ارائه خدمات اجتماعی در مجتمع فعال کردیم و قرارگاه نیز پشتیبان اقدامات بود و فعالیت‌هایی را در نیروگاه با محوریت سلامت اجتماعی در مجتمع نور طراحی کردیم که اقدامات مشترکی در حوزه معیشت و سلامت و معنویت مردم برنامه‌ریزی شد.

حجت‌الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: سازماندهی نیروهای مردمی و انسانی در حوزه تبلیغات محلی از جمله اقدامات بود، همچنین توزیع 9 هزار بسته افطاری رهبری که از دست ائمه جماعات به دست نیازمندان می‌رسید در این مجتمع ساماندهی شد.

وی در مورد دیگر فعالیت‌ها بیان کرد: هزار بسته معیشتی با اقلامی قابل توجه توسط گروه‌های جهادی در محله‌ها آماده‌سازی و توزیع شد، به گونه‌ای که با مشارکت خیرین در محلات، کمک‌ها جمع‌آوری و توسط طلاب در بین نیازمندان در قالب بسته‌های معیشتی توزیع می‌شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: با حضور طلاب در محلات و جذب کمک‌های مردمی و مشارکت‌های خیرین، توانستیم تعداد زیادی از خانواده‌های نیازمند را تحت پوشش خدمات قرار دهیم، در این زمینه نذر یک خیر برای توزیع گوشت 110 گوسفند در بین نیازمندان و توزیع هزار کتاب با نام سه دقیقه در قیامت در بین جوانان و نوجوانان همراه با هزینه جوایز در مسابقه کتاب‌خوانی از طرف فرد خیر دیگری از جمله مشارکت‌ها بود.

وی افزود: گروه جهادی دیگر نیز یک میلیارد تومان با کمک مردمی جمع‌آوری کرد و بسته‌های معیشتی فراوانی میان مردم توزیع شد، هم اکنون نیز گروه‌های جهادی با هدف خدمت‌رسانی در جهت سلامت مردم در مجتمع نور فعال هستند و همه در کنار هم، حضوری جهادی و مردمی دارند.

حجت‌الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: در این قرارگاه، گروه‌های تبلیغی نیز در ارتقای سلامت معنوی مردم فعال هستند و در این بخش خدمت‌رسانی در قالب فعالیت‌های فرهنگی و مشاوره انجام می‌شود.

وی بیان کرد: خواهرانی که در مجتمع نور و در بخش پشتیبانی مستقر هستند در جهت ارائه خدمات مشاوره به خانواده‌ها و پاسخ‌گوئی به شبهات نیز فعالیت دارند و وقتی در میدان، خانواده‌های آسیب دیده شناسایی می‌شوند، خواهران طلبه وارد شده و با مشاوره و رفع نیازهای معیشتی به خانواده‌ها کمک می‌کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: نیروهای جهادی مستقر در قرارگاه مردمی حتی در مورد وضعیت رفتار کودک و تربیت آن‌ها نیز به فعالیت می‌پردازند تا بخشی از مشکلات خانواده‌ها رفع شود، در این مجموعه با تعدادی از متخصصین در حوزه‌های مختلف تربیتی و فرهنگی و اجتماعی نیز در تعامل هستیم تا بتوانیم بخشی ازمشکلات خانواده‌ها را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: عده‌ای از این گروه‌های جهادی فعال نیز با محوریت مساجد، پایگاه‌هایی را ایجاد کرده‌اند و آسیب‌دیدگان از بحران کرونا را مورد حمایت قرار دهند که در این زمینه اقدامات خوبی شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام زمانی بیان کرد: یکی از اقدامات با ارزش طلاب جهادی، پافشاری بر برخی از مسائل اجتماعی مانند تغسیل اموات و مقابله با قم هراسی و برگزاری روزه قدس در فضای مجازی بود و در این باره اقداماتی شکب گرفت.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در فضای مجازی و هم حقیقی،با شایعه‌ پراکنی مانع از تکالیف دینی و شرعی می‌شدند و جمعی از طلاب در برابر این شایعات ایستادند و تلاش کردند و گروه‌های جهادی و مردمی در بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها به خدمتی صادقانه پرداختند که در سطح کشور بی‌نظیر بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با قدردانی از حوزه علمیه و معاونت خدمات حوزه در تشکیل این گروه‌های طلاب جهادی عنوان کرد: کار مشترکی بین سازمان تبلیغات و حوزه علمیه در تغسیل اموات در حال انجام است در حالی که در برهه‌ای به دلیل ترس از بیماری انجام نمی‌شد.

وی تصریح کرد: کارهای اختصاصی ویژه‌ای در ماه مبارک رمضان شکل گرفت و با حضور هیات‌های مذهبی توانستیم برخی از اقدامات حمایتی را ساماندهی کنیم، در این باره هیات‌های مذهبی در کشور در حدود 15 میلیارد تومان آورده داشتند اما هیات‌های قم پنج میلیارد تومان مشارکت داشته‌اند و بیش از 40 هیات در این طرح اعلام آمادگی کرد تا مشارکت‌ها را ارائه دهند.

حجت‌الاسلام زمانی بیان کرد: از طرفی سازمان با نهادهای دیگر پشتیبان کشور قرار گرفت و کمک‌هایی را ارائه کرد که با توجه به کمبود منابع، رقم ناچیزی بود و عمده تلاش‌ها از طرف گروه‌های مردمی و جهادی صورت گرفت.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان، سازمان تبلیغات در محور عملیات و رزمایش مواسات با مشارکت بنیاد علوی و مشارکت نهادها و بنیادهای وابسته به رهبری به برکت همت معظم له در کنار دیگر دستگاه‌ها به میدان آمد و در این طرح 700 طلبه در قم مشغول‌اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم افزود: در این طرح با اقدامات گسترده‌ای، غذای گرم در سحر و افطاری به دست نیازمندان می‌رسد که در یک فقره آن 110 هزار غذای گرم برای سحری آماده می‌شود و هیات فاطمیون عهده دار آن هست.

وی بیان کرد: اهدای بسته‌های غذایی با مشارکت هیات‌های مذهبی از دیگر اقداماتی است که سازماندهی و پشتیبانی این امور از طریق خادمین قرارگاه مردمی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام زمانی عنوان کرد: مساجد شاخص در این طرح‌ها به نقش آفرینی می‌پردازند و در حوزه حمایت بخش عمده‌ای از تلاش‌ها بر عهده مردم است که امیدواریم در حوزه تبلیغ و مواسات در این عملیات سربلند بیرون بیاییم.

وی خاطرنشان کرد: تولید محتوا با شعار قرآن زنده است و با محوریت آموزه‌های دینی و آیات قرآن کریم در فضای مجازی و حقیقی نیز از جمله اقدامات مهمی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: شیوع کرونا، همدلی و همراهی ویژه‌ای میان مردم، مسئولان، نهادها و گروههای جهادی ایجاد کرد که بسیار بی‌نظیر بود و شاید در طول سال‌ها انتظار داشتیم چنین همدلی اتفاق بیفتد.

وی گفت: امروز با همت جمعی بسیاری از اقدامات پیش می‌رود و امید است این همدلی در دیگر مسائل اجتماعی ما نیز ظهور و بروز پیدا کرد و شاهد رفع بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی باشیم.

حجت‌الاسلام زمانی اظهار داشت: در این بخش از زحمات حوزه رسانه که تلاش‌های زیادی در عرصه اطلاع رسانی داشتند تقدیر می‌کنیم و همه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما پای کار بودند و رسانه‌ها با نگاه جهادی و احساس مسئولینت و تکلیف حضور پیدا کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه