English

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد تشریح کرد؛

ماه رمضان، ماه رحمت و بخشش خداوند

یکی از اساتید حوزه علمیه به تشریح رحمت الهی در ماه مبارک رمضان و بخشش خداوند پرداخت.

ماه رمضان، ماه رحمت و بخشش خداوند

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در ویژه برنامه‌ای به مناسبت ماه رمضان که به طور زنده در کنار بارگاه ملکوتی حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت قرائت زیارت عاشورا در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: بیماری کرونا موجب شد نتوانیم برای کسانی که در اثر این بیماری از دنیا رفتند مجلس ختم و عزایی بگیریم.

وی ادامه داد: چه خوب است که هزینه‌ای که برای مجالس این عزیزان درنظر داشتیم هزینه کنیم را به عنوان خیرات و به نیت این افراد به نیازمندان بدهیم و گره از کار مستضعفی برداریم.

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه خیرات و صدقات دادن از اعمال ویژه در ماه رمضان و دیگر ماه‌های سال است، مطرح کرد: ماه رمضان ماه رحمت است و فراگیری و وسعت رحمت خداوند به اندازه تمام عالم است.

وی افزود: در جنگ احد شخصی به پیامبر(ص) گفت رسول خدا(ص) در امت‌های قبلی هر قومی که پیامبر خود را آزار و اذیت می‌کرد پیامبراشان آن‌ها را نفرین می‌کردند ولی پیامبر(ص) فرمودند خدای متعال مرا برای نفرین نفرستاده بلکه مرا برای هدایت فرستاده و سپس از خداوند طلب کرد آن‌ها را به راه راست هدایت کند.

فرحزاد با بیان اینکه خداوند کتاب خود را بعد از اسم الله با رحمن و رحیم شروع کرده است، عنوان کرد: در دعای ابوحمزه که در این شب‌های عزیز نیز خوانده می‌شود، آورده شده است خدایا از تو سپاسگزارم که آنقدر به من بخشش و حلم داری که انگار من اصلا گناهی نکرده‌ام.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص)، خاطرنشان کرد: خداوند 100 رحمت خلق کرده و 99 رحمت را برای آخرت ذخیره و یک رحمت را در دنیا خرج کرده است و از این یک رحمت، پدر و مادرها، معلم‌ها، خواهر و برادرها و غیره محبت دارند.

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه در روز قیامت حتی ابلیس که دشمن خداوند است به رحمت خداوند طمع دارد، تصریح کرد: هر شخصی که 7 مرتبه ذکر یا ارحم الراحمین را بگوید خداوند پاسخ می‌دهد که بگو ای بنده من، هرچه بخواهی من اجابت خواهم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه