English

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قم مطرح کرد؛

درخشش هنرمندان بسیجی قم در میدان مقابله با کرونا/عضویت بیش از ۳۵۰۰ هنرمند قمی در بسیج هنرمندان

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قم گفت: هنرمندان بسیجی قم در میدان مقابله با کرونا، با روحیه‌افزایی و کمک‌های مومنانه، خوش درخشیدند.

درخشش هنرمندان بسیجی قم در میدان مقابله با کرونا/عضویت بیش از 3500 هنرمند قمی در بسیج هنرمندان

سید محمد حسن یزدی نژاد در گفتگو با خبرگزاری موج از قم، ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به اقدامات سازمان در مقابله با کرونا افزود: با شیوع کروناویروس در کشور، این سازمان با همراهی هنرمندان در عرصه‌های مختلف مقابله با کرونا به فعالیت پرداخت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قم افزود: هنرمندان بسیجی قم در میدان مقابله با کرونا، با روحیه‌افزایی و کمک‌های مومنانه، خوش درخشیدند.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم هنرمندان در این ایام کرونایی تولید آثار هنری در قالب انیمیشن، موشن گرافیک، پوستر، طرح های گرافیکی، هنری و ادبی برای آگاه سازی عموم مردم در حوزه پیشگیری از این بیماری است.

یزدی نژاد بیان کرد: از دیگر خدمات نیروهای جهادی بسیج و طلاب که در خط مقدم مبارزه با کرونا فعالیت می کنند، تصویر برداری، تدوین و تولید نماهنگ و کلیپ از خدمات گسترده می‌باشد که در این عرصه تولیدات زیادی به نتیجه رسیده است.

وی گفت: اجرای تئاتر و برنامه‌های فرهنگی هنری در بیمارستان های قم برای روحیه دادن به کادر درمانی و پزشکان و پرستاران و بیماران از دیگر فعالیت‌های هنرمندان بسیجی در این ایام بوده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قم افزود: همچنین هنرمندان بسیجی قم در رشته‌های تاتر اقدام به برگزاری 14 نمایش خیابانی با موضوع مقابله با کروناویروس و ارتقای سطح آگاهی مردم در قم پرداختند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی بیان کرد: گروه سرود بسیج در سطح شهر قم نیز در ارتباط با پیشگیری از کروناویروس به هنرنمایی پرداختند، همچنین برگزاری مسابقات و برنامه های فرهنگی هنری در فضای مجازی با موضوعات مختلف از دیگر اقدامات مهم سازمان در مقابله با بیماری کروناست.

یزدی نژاد با اشاره به دیگر فعالیت‌های هنرمندان بسیجی در قم خاطرنشان کرد: دوخت ماسک و تهیه دستکش با توجه به نیاز قم در تامین اقلام بهداشتی از دیگر رویکرد سازمان و با مشارکت هنرمندان بسیجی قمی است، از طرفی عیادت از خانواده های مبتلا به کرونا و همدلی با آنها از جمله فعالیت‌ها در این ایام بوده است.

وی ادامه دارد: در حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌دیده در ایامی که بیماری گریبان‌گیر مردم است، جمع‌آوری کمک‌های مالی جهت تهیه مواد ضد عفونی، تهیه بسته‌های فرهنگی هنری اعم از کتاب و هدایای مذهبی و بسته های معیشتی و اهدا به خانواده های کم بضاعت نیز از اقدامات هنرمندان بسیجی قم به ویژه در آستانه ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قم عنوان کرد: هنرمندان بسیجی دارای نقش بسیار برجسته‌ای در ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و تولید آثار فاخر هنری هستند و هنر خود را در مسیر ارزش‌های انقلاب نشان داده‌اند و امروز در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیز نقشی پررنگ برعهده دارند.

وی گفت: در حقیقت هنرمندان بسیجی همچون شهید آوینی، راه او را ادامه می‌دهند و با استفاده از ابزار هنر و فرهنگ در ترویج ترویج فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی و انتقال آن به نسل جوان گام برمی‌دارند.

یزدی نژاد افزود: هنرمندان بسیجی قم، همگرایی خوبی با هم یکدیگر دارند و دارای انسجام و هماهنگی لازم در انجام فعالیت‌ها هستند و حتی در شبکه فرهنگی و هنری هنرمندان انقلاب اسلامی هیچ اقدامی به صورت شخصی انجام نمی‌شود بلکه فعالیت‌ها و اقدامات در قالب یک شبکه مشخص و منسجم دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید، هنرمندان بسیجی با روحیه انقلابی خود مصمم هستند فعالیت‌های گسترده خود را در تحقق منویات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال جهت دهند و در این عرصه تلاش کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قم گفت: یکی از رویکردهای مهم در ساماندهی فعالیت‌ها شبکه‌سازی هنرمندان انقلابی در قالب شبکه هنر و ادب بسیج است که مراحل انجام آن را سپری می‌کنیم تا بتوانیم با موفقیت بیشتری در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: همه هنرمندان بسیجی دارای مسئولیت سنگینی هستند و بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب «شک نباید کرد که انقلاب به هنر نیازمند است و هنر انقلاب از آنجا که باید حامل مفاهیمی نو و قهراً ناآشنا باشد و از آنجا که باید با همه معارضه‌ها و خصومت‌هایی که هیچ انقلابی از آن مصون نیست، در گیر شود و از آنجا که باید معارف نوین را در ذهن‌ها راسخ وماندگار سازد، ناگزیر باید هنری ممتاز و فاخر و پیشرو باشد».

یزدی نژاد تصریح کرد: هم اکنون بیش از 3500 نفر از عضو بسیج هنرمندان قم هستند که فعالیت‌های هنری آن‌ها در قالب 9 رشته هنری و انجمن فرهنگی و هنری سازمان‌دهی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه