English

استاندار کردستان خبر داد:

بازگشایی تدریجی مدارس شهری و روستایی در دستور کار است

استاندار کردستان از بازگشایی تدریجی مدارس شهری و روستایی در صورت مساعد شدن شرایط ویروس کرونا خبر داد.

بازگشایی تدریجی مدارس شهری و روستایی در دستور کار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهمن مرادنیا امروز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان با اعلام این خبر اظهار داشت: بازگشایی مدارس نگرانی‌هایی برای خانواده‌ها پیش می‌آورد که باید آمادگی‌هایی لازم پیش از بازگشایی‌ها انجام شود.

استاندار کردستان گفت: جامعه آموزش و پرورش همچون جامعه پزشکی دین خود را در مدت شیوع ویروس کرونا به مردم ادا کرد.

وی اضافه کرد: بازگشایی مدارس در روستاها در اولویت قرار گیرد و بعد از بازگشایی مدارس در شهرها هم دانش‌آموزان در صورت امکان به دو شیفت تقسیم شوند تا با نفرات کمتری در محل کلاس حضور یابند.

استاندار کردستان در ادامه افزود: در صورت مساعد شدن شرایط و به منظور فراهم نمودن امکان ادامه تحصیل دانش آموزان سعی می شود تا به تدریج نسبت به بازگشایی مدارس مناطق شهری و روستایی بر طبق دستور العمل های ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای کشور شود.

مرادنیا افزود: زمین‌های لازم برای ساخت واحدهای مسکونی فرهنگیان با اولویت شهرستان‌ها در اختیار قرار گیرد تا خانه‌دار شدن معلمان به تاخیر نیافتد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در این نشست گفت: بخشی از روستاها به دلیل نداشتن امکانات بویژه در زمینه اینترنت و یا پخش سی‌دی از آموزش عقب افتاده‌اند.

رشید قربانی افزود: در صورت دادن مجوز، امکان بازگشایی برخی از روستاها که وضعیت سفیدی از نظر بیماری داشتند وجود دارد تا بیش از این از نظر آموزشی عقب نیافتند.

وی اظهار داشت: از اسفند تا کنون بیش از 300 هزار دانش‌آموز و 24 هزار معلم خانه نشین شده و سه هزار مدرسه هم در استان تعطیل شده است.

قربانی با بیان اینکه 16 مرکز مشاوره در مناطق و شهرستان‌ها و چهار مرکز نیز به صورت استانی راه‌اندازی شد اضافه کرد: بعد از تعطیلی مدارس فعالیت‌های مختلف زیادی از جمله برگزاری ویدئوکنفرانس برای روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در چندین نوبت و ایجاد تیم نظارتی در استان برای رصد و ارزیابی شهرستان‌ها و معلم‌ها درحوزه آموزش مجازی انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه