English

استاندار کردستان خبر داد:

جشن بین المللی نوروز را در راستای مبارزه با کرونا برگزار نخواهیم کرد

استاندار کردستان گفت: جشن بین‌المللی نوروز که قرار بود اوایل هفته آینده (23 اسفند) به میزبانی سنندج برگزار شود به منظور کنترل ویروس کرونا لغو شد.

جشن بین المللی نوروز را  در راستای مبارزه با کرونا برگزار نخواهیم کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهمن مرادنیا شامگاه امروز پنجشنبه با بیان این خبر اظهار داشت: ایران از سوی یونسکو به عنوان دبیرخانه این جشن معرفی شد و قرار بود از 23 تا 25  اسفند ماه 98، جشن بین المللی نوروز با حضور مهمانانی از کشورهای حوزه نوروز و سفرای تعدادی دیگر از کشورها در سنندج برگزار شود.

وی اضافه کرد: از چند ماه گذشته برنامه‌ریزی های لازم برای برگزاری  جشن بین المللی نوروز آغاز شد و مقدمات حضور نمایندگان کشورهای حوزه نوروز با همکاری وزارت میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌ دستی و وزارت امور خارجه انجام شده بود.  

استاندار کردستان با اشاره به اینکه سنندج  10 آبان‌ ماه امسال به عنوان شهر خلاق موسیقی در فهرست یونسکو ثبت جهانی شد، افزود: قرار بود در این جشن نمایندگانی از شهرهای خلاق ثبت شده در یونسکو هم شرکت داشته باشند که بدلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع در این استان این مراسم لغو شد.  

استاندار کردستان اواخر بهمن ماه گذشته در اولین جلسه ستاد برنامه‌ریزی برگزاری جشن نوروز کردستان با اشاره به اینکه ایران از سوی یونسکو به عنوان دبیرخانه دائمی این جشن معرفی شده است، گفته بود: اواسط اسفندماه 98، جشن بین المللی نوروز با حضور مهمانانی از سایر کشورهای برگزار کننده نوروز و سفرای تعدادی دیگر از کشورهای جهان در سنندج برگزار می‌شود.  

مرادنیا با تاکید بر اهمیت این مراسم برای کردستان، اضافه کرد: جشن بین المللی نوروز هم از بُعد ملی حائز اهمیت است و هم فرصت مناسبی است تا آرامش و امنیت موجود در کردستان، توسعه استان را به ارمغان آورد.  

استاندار کردستان اطلاع رسانی و انعکاس این مراسم را بسیار مهم دانست و یادآور شده بود: این جشن یک فرصت طلایی است و باید مراقب باشیم آن را از دست ندهیم چرا که نقشی مهم در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و توسعه این صنعت خواهد داشت.

با توجه به انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، پلاک کوبی این عنوان از جمله برنامه های این جشن خواهد بود و مهمانانی از سایر شهرهای خلاق کشور نیز در جشن حضور خواهند داشت.

برگزاری مراسم ویژه عید نوروز در میان مردم استان کردستان سابقه تاریخی هزاران ساله دارد، آیین جشن بزرگ شب نوروز سال گذشته با حضور مسوولان کشوری و استانی و براساس گفته مسوولان با حضور حدود 20 تا 22 هزار نفر از اقشار مختلف مردم در ورزشگاه 22 گولان سنندج برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه