English

همزمان با سفر رئیس جمهور به کردستان؛

سد رمشت آماده آبگیری می شود

استاندار کردستان با بیان اینکه برای 2 سد امیرآباد و رمشت کامیاران تاکنون یک هزار و 500 میلیارد ریال هزینە شدە است، گفت: سد رمشت در سفر آینده رئیس جمهوری بە این استان آبگیری می‌شود.

سد رمشت آماده آبگیری می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در بازدید از سد رمشت و امیرآباد با بیان اینکه سد رمشت هم اکنون 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: همه تلاش‌ها بر این است که سد رمشت در سفر آتی دکتر حسن روحانی به کردستان آبگیری شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه کاربرد 2 سد امیرآباد و رمشت برای رونق کشاورزی منطقه است، افزود: با اتمام این سدها یک هزار و 200 هکتار از اراضی پایین دست بە آبی تبدیل می‌شود و برای 2 هزار و 500 نفر نیز شغل ایجاد خواهد شد.

مرادنیا یادآور شد: تاکنون یک هزار و 500 میلیارد ریال در 2 سد امیرآباد و رمشت سرمایه گذاری شده و برای تکمیل سد و شبکه‌های پایاب آن نیز 800 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

استاندار کردستان اضافه کرد: در مجموع حجم مخزن هر دو سد 11 و نیم میلیون متر مکعب است و با توجه به وجود اراضی کشاورزی مرغوب پایین دست این سدها چهره منطقه از لحاظ اقتصادی متحول می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، سد امیرآباد نیز دارای پیشرفت فیزیکی 81 درصدی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه