English

استاندار کردستان تاکید کرد:

تعطیل ماندن مشاغل و صنوف غیر ضروری تا نیمه فروردین ماه

استاندار کردستان بر ضرورت بستە ماندن اماکن تجاری، بازار، صنوف، پاساژ و اماکن در معابر پر تردد در همە شهرستان‌های استان تا پانزدهم فروردین‌ماەتاکید کرد.

تعطیل ماندن مشاغل و صنوف غیر ضروری تا نیمه فروردین ماه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در کردستان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور فرمانداران شهرستان‌های تابعه با هدف بررسی آخرین وضعیت این بیماری برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن عید مبعث و سال نو اظهار داشت:  از مردم استان تقاضا دارم از هر نوع تجمع و تردد در اماکن برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جدا خودداری کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه رییس جمهوری در جلسه روز گذشته بر بسته ماندان فروشگاه‌ها و مکان‌های غیر لازم در استان‌ها تاکید کردند، افزود: فرمانداران شهرستان‌ها موظف هستند در این خصوص اقدامات لازم را انجام و اجازه ندهند این اماکن تا 15 فروردین بازگشایی شوند.

مرادنیا با بیان اینکه کمبود برخی اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم در سطح استان در حال مرتفع شدن است، اضافه کرد: درخواست‌هایی برای بسته شدن مرز نیز وجود دارد، اما مرز و تردد کامیون‌ها ارتباطی با اماکن پر تجمع ندارند.

استاندار کردستان با بیان اینکه گروه‌های پزشکی مجهز در مرز مستقر هستند و همه ترددها را با حساسیت کنترل می‌کنند، یادآور شد: دشمن در تلاش است تا ارتباط اقتصادی ما با همسایگان را قطع کند و در شرایط فعلی ضرورت دارد این ارتباط اقتصادی حفظ شود.

مرادنیا بر بسته ماندن همه مهمانسراها در سطح استان تاکید کرد و گفت؛ فرمانداران با حساسیت به این مساله توجه کنند و لازم است ادارات دولتی مرتبط خود در این راستا پیشقدم باشند.

وی ضرورت اطلاع رسانی گسترده به مردم برای تشریح وضع موجود را خواستار شد و تاکید کرد: اطلاع رسانی گسترده صورت بگیرد تا مردم دیگر استان‌ها و شهرها مطلع باشند بازارها بخصوص در شهرهای مرزی بانه و مریوان بسته است تا به این شهرها سفر نکنند.

مرادنیا در ادامه بر پرهیز فرمانداران از اعلام آمار در خصوص بیماری کرونا تاکید کرد و افزود: تنها مرجع رسمی اعلام آمارمرتبط با این بیماری دانشگاه علوم پزشکی کردستان است و همه باید به این آمارها استناد کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه