English

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم:

مشارکت شهروندان، سهم مهمی در موفقیت مدیریت شهری در مقابله با کروناویروس دارد

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم گفت: همراهی، همدلی و مشارکت شهروندان، سهم مهمی در موفقیت مدیریت شهری در مقابله با کروناویروس دارد.

مشارکت شهروندان، سهم مهمی در موفقیت مدیریت شهری در مقابله با کروناویروس دارد

مهدی کلانترزاده در گفتگو با خبرگزاری موج از قم، با اشاره به خدمات مدیریت شهری از اسفندماه سال گذشته تاکنون در جهت مقابله با کرونا ویروس عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهم شهرداری ارتقای سطح آگاهی شهروندان در خصوص رعایت بهداشت عمومی به شمار می‌رفت و در این باره بیش از 1350 دقیقه برنامه تولیدی با محوریت آموزش همگانی در مقابله با کرونا انجام گرفت که از شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی منتشر شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم افزود: انتشار پیام‌های بهداشتی در سطح شهر و هشدار نسبت به ممنوعیت ورود به بوستان‌ها و پارک‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا از دیگر اقدامات مدیریت شهری در این ایام بود که در این جهت بیش از 85 درصد از فعالیت‌های میدانی و تبلیغات محیط شهری و 401 مورد تولید رسانه‌ای در حوزه آگاهی بخشی است.

وی تصریح کرد: همراهی، همدلی و مشارکت شهروندان، سهم مهمی در موفقیت مدیریت شهری در مقابله با کروناویروس دارد و شهروندان آگاه و فهیم قم به ویژه در ایام عید و روز سیزدهم فروردین، توجه فراوانی به هشدارها داشتند.

کلانترزاده بیان کرد: همچنین همراهی گروههای جهادی، از جمله ظرفیت‌های مهمی بود که در آرامستان‌های قم، حضور یافتند و در روند غسل و تدفین به خدمت پرداختند، از طرفی تعدادی از این گروههای جهادی در ضدعفونی معابر و خیابان‌های قم نیز حضوری فعال داشتند که جای قدردانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا در قم، خدمات در بهشت معصومه(س) به طور ویژه‌ای شکل گرفت و تمامی هزینه‌های غسل و کفن بیماران کرونا در قم به صورت رایگان انجام شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم گفت: حضور فعال رسانه‌ها در جبهه ارتقای آگاهی برای پیشگیری از شیوع این بیماری بسیار ارزشمند است، به ویژه تلاش‌هایی فرهنگی زیادی برای معرفی جایگاه و وجهه قم با توجه به هجمه‌هایی که وجود داشت، اتفاق افتاد تا بتوان این فضای مهربانی‌ها را به خوبی نشان داد.

وی افزود: در جهت اصلاح وجهه قم در سطح بین‌الملل نیز تلاش‌هایی اتفاق افتاد به ویژه پیام شهردار به مردم جهان و ترامپ که با استقبال گسترده‌ای از مردم مواجه شد، یک خیز مهم بین‌المللی به شمار می‌رفت.

کلانترزاده در باره این پیام توضیح داد: شهردار قم به زبان انگلیسی خطاب به ترامپ اعتراض خود را نسبت به تحریم‌های دارویی اعلام کرد و تحریم دارویی را اقدامی ضد حقوق بشر دانست و خواستار رفع انحصار و تبعیض و محدودیت‌ها در واردات دارو و تجهیزات شد.

وی عنوان کرد: در جهت هشدار به شهروندان برای ماندن در خانه از تردد 34 خودروی آتش‌نشانی و مدیریت پسماند و پیشگیری و رفع تخلفات در سطح شهر استفاده شد، ضمن اینکه از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز اقدام به اطلاع‌رسانی کردیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم از نصب ۲۰۰۰ مترمربع بنر ویژه ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: این بنرها با محوریت تبیین فرمایشات رهبری در نام‌گذاری سال، مناسبت‌های قمری و شمسی و معرفی خدمات غیرحضوری شهرداری است.

وی عنوان کرد: شهرداری قم در حال تولید برنامه‌ای رسانه‌ای برای معرفی 22 فرصت در تحقق برنامه‌ها و طرح‌های مدیریت شهری به ویژه مقابله با کروناست که به زودی آماده می‌شود، همچنین تلاش‌هایی در مسیر امیدآفرینی با حضور خادمان مدیریت شهری و سازمان فرهنگی و هنری در دست اقدام است.

کلانتر زاده همچنین از رشد ثبت خبر و گزارش‌های مردمی در سامانه 137 خبر داد و گفت: روزانه بیش از 608 خبر در این باره ثبت شده است و خدمات خوبی در این مسیر شکل گرفت که حضور نیروها در سامانه 137 برای دریافت دغدغه‌ها و مشکلات و پیشنهادات شهورندان جای تقدیر دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه