English

علی صالحی؛

۳۴۷۱ حکم جایگزین حبس در هرمزگان صادر شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: طی سال ۱۳۹۸ ، ۳۴۷۱ رأی قضایی بر مبنای مجازات های جایگزین حبس و با رویکرد اصلاح و تربیت در استان هرمزگان صادر شد.

۳۴۷۱ حکم جایگزین حبس در هرمزگان صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بیان داشت: یکی از راهبردهای اساسی قوه قضائیه در دوره تحول، اهتمام جدی به مقوله مجازات های جایگزین حبس و همچنین اصلاح و باز اجتماعی کردن مجرمان و آسیب دیدگان اجتماعی و برنامه ریزی و طراحی مداخلات در این خصوص است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، خاطر نشان کرد: طی سال ۱۳۹۸ ، ۳۴۷۱ رأی قضایی بر مبنای مجازات های جایگزین حبس و با رویکرد اصلاح و تربیت در استان هرمزگان صادر شد.

وی با بیان اینکه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در این بازه زمانی افزایش داشته است، تصریح کرد: صدور این قبیل احکام، در بسیاری موارد در روند کاهش یا عدم تکرار جرم نقشی مؤثر ایفا می‌کند.

این مقام قضایی تأکید کرد: کاهش هدفمند جمعیت کیفری در زندان ها می‌تواند کیفیت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را نیز افزایش دهد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان  همچنین ضمن اعلام برنامه مستمر و هدفمند بازدید از زندان‌ها توسط قضات و مسئولین دادگستری این استان تصریح کرد: سیاست کاری و اولویت دستگاه قضایی استان هرمزگان کاهش جمعیت کیفری است و این بازدید‌ها می‌تواند دستیابی به این هدف را تسریع بخشد و بدون شک استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به ویژه در جرایم غیرعمد در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نقشی اساسی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی