English

چهار سطح قرنطینه کرونا در شرایط بروز همه‌گیری

رئیس اداره تأمین و ارتقای سلامت دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از وجود چهار سطح قرنطینه ویروس کرونا در شرایط بروز همه‌گیری خبر داد.

چهار سطح قرنطینه کرونا در شرایط بروز همه‌گیری

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس اداره تأمین و ارتقای سلامت دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس در خصوص محدودیت اختیاری تا قرنطینه اجباری، گفت: در شرایط بروز همه‌گیری ویروس کرونا در کرمانشاه، قرنطینه دارای چهار سطح خواهد بود.

رضایی این سطوح را به ترتیب به شرح ذیل عنوان کرد:

سطح اول: حداقل‌ترین سطح، ایزوله کردن مریض در منزل یا درمانگاه یا بیمارستان که به این مورد ایزولاسیون Isolation اطلاق می‌گردد.

سطح دوم: قرنطینه کردن افرادی که به دلیل تماس نزدیک با مریض، مشکوک به بیماری هستند. این‌ها تا مشخص شدن نتیجه تست و گذراندن دوره کمون بیماری (تا 14 روز) جداسازی می‌گردند به این دوره قرنطینه Quarantin اطلاق می‌گردد.

سطح سوم: وسیع‌تر از قرنطینه بوده و زمانی است که می‌دانیم عده زیادی در شهر مریض هستند، اما چه کسانی، اطلاع نداریم که البته در این شرایط تعداد زیادی هم ناقل هستند که خود آن‌ها هم از بیماری اطلاع ندارند.

در این شرایط، توصیه به رعایت «فاصله اجتماعی» می‌گردد. توصیه می‌شود مردم از حضور در تجمعات، راهپیمایی، مراسم، جشن عزا و تردد بی‌مورد پرهیز کنند مثلاً سینماها، مدارس، پارک‌ها و مساجد تعطیل می‌گردد، همایش‌ها لغو و شرکت‌ها جلسات را به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌کنند و حتی‌المقدور کارمندها دورکاری می‌کنند. علاوه بر آن، سفرهای قطارهای مسافربری، پروازها، و حتی اتوبوس‌های بین‌شهری هم کاهش پیدا می‌کنند.

به مجموعه این اقدامات social distancing یا رعایت «فاصله اجتماعی» گفته می‌شود که تا مرحله‌ای به‌صورت داوطلبانه صورت می‌گیرد.

سطح چهارم: برقراری نوعی حالت امنیتی شبیه حکومت‌نظامی است، در این حالت اگر کسی قصد تردد ورود یا خروج از منطقه آلوده را داشته باشد با محدودیت‌های شدید قانونی و برخورد نظامی امنیتی و یا احکام مجرمانه مواجه خواهد شد. به این حالت cordon sanitaire یا lock down گفته می‌شود.

رعایت بهداشت فردی، شستشوی دست‌ها و صورت با آب و صابون و استفاده از تجهیزات پزشکی (ماسک، دستکش و استفاده از مواد و محلول‌های ضدعفونی‌کننده) توصیه می‌شود.

برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا عدم تردد، عدم حضور در تجمعات و کاهش تماس‌ها توصیه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه