English

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه:

تجمعات جمعه آخر سال و چهارشنبه‌سوری یک خطر جدی برای فراگیرشدن کرونا

سالاری در نشست گردهمایی شهرداران سراسر استان کرمانشاه گفت: زباله گردها در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند و بر همین اساس هماهنگی‌های لازم برای انتقال آن‌ها به گرمخانه‌های بهزیستی انجام‌شده است.

تجمعات جمعه آخر سال و چهارشنبه‌سوری یک خطر جدی برای فراگیرشدن کرونا

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به خطر شیوع ویروس کرونا در کرمانشاه، اظهار داشت: سال ۹۸ یک سال ویژه و بسیار پرکار بود. در ابتدای سال و درحالی‌که استان مشغول تکمیل روند بازسازی در مناطق زلزله‌زده بود، یک‌باره با بارش‌های سیل‌آسا و ویرانگر فروردین‌ماه مواجه شدیم. در ادامه نیز با مناسبت‌ها و رویدادهای مهمی مانند ایام اربعین، اغتشاشات آبان ماه و دغدغه حفظ اموال عمومی و انتخابات اسفند ۹۸ روبرو بودیم.

وی افزود: خوشبختانه در تمامی این رویدادها استان کرمانشاه از یک فرماندهی بسیار هوشمندانه و مدبرانه برخوردار بود و با موفقیت این رویدادها را پشت سر گذاشت.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: در بحران اخیر کرونا نیز با اتخاذ تصمیمات بسیار خوب و به‌موقع توسط بازوند به‌عنوان فرمانده بحران در استان، یک سیستم نظارت و پیشگیری و کنترل بسیار خوب در استان شکل‌گرفته است و خوشبختانه این اقدامات با همراهی و همدلی همه شهروندان عزیز و دغدغه‌اند کرمانشاهی به‌خوبی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یک مجموعه توانمند و دارای امکانات مناسب است و تاکنون توانسته ابعاد مختلف بیماری کرونا را به‌خوبی مدیریت کند.

سالاری عنوان کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی تبدیل به مرکز آزمایشگاهی تشخیص کرونا در غرب کشور شده است و جواب آزمایش‌ افراد مشکوک که تا پیش‌ازاین ۱۲ روز طول می‌کشید اکنون تنها در چند ساعت مشخص می‌شود‌.

این مدیر ارشد استان با تقدیر از تلاش‌های شهرداران درزمینهٔ ضدعفونی فضاهای عمومی شهرها، اظهار داشت: شهرداران فضاهای عمومی شهرهای تحت مدیریت خود را ضدعفونی کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

وی تأکید کرد: ضدعفونی مداوم مراکز شلوغ مانند پارک‌ها، پایانه‌های مسافری و ایستگاه‌های تاکسی باید به شکل مداوم انجام شود تا سلامت شهروندان به خطر نیافتد.

سالاری از انجام هماهنگی‌های لازم برای تأمین مواد ضدعفونی موردنیاز شهرداری‌ها خبر داد و گفت: سازمان صنعت و معدن برای تأمین مواد ضدعفونی موردنیاز شهرداری‌ها اعلام آمادگی کامل کرده است. شهرداری‌ها لیست این نیازها را تحویل این سازمان دهند.

وی یادآور شد: معاون‌ عمرانی استاندار در ادامه با اشاره به در پیش بودن رویدادهایی مانند چهارشنبه‌سوری و جمعه آخر اظهار داشت: شهرداری‌ها باید تلاش کنند با ارائه هشدارهای لازم از تجمعات و ازدحام جمعیت در این ایام جلوگیری کنند و تدابیر لازم را برای این ایام بیندیشند و فضاهای آرامستان‌ها را به ضدعفونی کنند.

سالاری همچنین تأکید کرد: شهرداری‌ها موظف‌اند برای تمامی پاکبان ها ماسک و دستکش تهیه کنند زیرا این عزیزان در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند.

وی رها کردن دستکش و ماسک‌های آلوده در فضاهای عمومی را عاملی مهم برای انتقال ویروس کرونا دانست و خواهان اجتناب جدی از این کارکرد.

معاون عمرانی استاندار در ادامه یادآور شد: وقوع بحران‌های مانند کرونا نباید بهانه‌ای برای توقف برنامه‌های توسعه‌ای در شهرها باشد و شهرداران تلاش کنند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی به روند توسعه شهرها شتاب ببخشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه