English

فرجام دانش گفت:

مردم امدادگران اصلی در بحران ها

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس از همکاری مردم بندرعباس برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

مردم امدادگران اصلی در بحران ها

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فرجام دانش رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس با اشاره به فعالیت گروه نجات و امداد مردمی پس از شیوع بیماری کرونا در بندرعباس، اظهار کرد: تجربیات مهم کشورهای مختلف نشان می‌دهد که مردم در بحران‌ها، امدادگر اصلی هستند.

وی افزود: در عملیات‌های امداد و نجات، آگاهی و همکاری مردم یک مسئله مهم و حیاتی است که می‌تواند منجر به کاهش خسارت‌ها شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس ادامه داد: گروه نجات و امداد مردمی بندرعباس متشکل از شهروندان بندرعباسی، با عنوان یک پویش مردمی و تحت حمایت این سازمان، برای مقابله و جلوگیری از انتشار بیشتر بیماری ویروسی کرونا راه‌‌اندازی شده و اکنون حدود ۱۲۰۰ نفر عضو دارد.

دانش با بیان اینکه این افراد در دو بخش فضای مجازی و اقدامات عملیاتی مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: ضد عفونی مکان‌های پر تردد عمومی و خصوصا مرکز شهر از اصلی‌‌ترین اقدامات بخش عملی گروه«نام» است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بخش فضای مجازی نیز اخبار و مطالب دقیق درباره این بیماری جمع‌آوری شده و به صورت عمومی بازنشر می‌یابد.

وی همچنین عنوان کرد: ماهیت این گروه مردمی است اما نیروهای بخش عملیات آتش‌نشانی نیز در روزهای غیر کاری و سایر پرسنل این سازمان به منظور همراهی و راهنمایی در این گروه‌ها حضور دارند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: این گروه هیچ‌ گونه ورود به ساختمان‌ها نداشته و فقط ضد عفونی اماکن عمومی در دستور کار است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس ادامه داد: از مدیران مجتمع‌های تجاری، اداری و مسکونی درخواست داریم نسبت به ضد عفونی مجموعه تحت مدیریت خود اقدام کرده و از گروه مردمی نام درخواستی در این رابطه نداشته باشند، چرا که تجهیزات و امکانات گروه محدود بوده و اماکن عمومی پر تردد در اولویت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه