English

هوای کاسبان را داشته باشیم

رئیس اتحادیه پوشاک فروشان البرز گفت: هیات دولت باید تا زمان بازگشت شرایط به اوضاع عادی تمهیداتی را در جهت کمک به کاسبان و صنوف در نظر بگیرد.

هوای کاسبان را داشته باشیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، میر اسماعیل صدیق اظهار کرد : در پی اعلان عمومی از سوی هیئت محترم دولت و وزارت بهداشت مبنی بر عدم تردد و کاهش رفت و آمد در اماکن عمومی   و لزوم مبارزه همگانی برای نابودی بیماری کرونا،  شاهد رکود شدید بازار و صنوف  و تعطیلی برخی کسبه ها در استان هستیم.

وی با اشاره به رکود شدید بازار و صنوف به دلیل شیوع کرونا ویروس در جامعه  گفت : متاسفانه در این شرایط خاص و نیاز شدید حمایت افراد جامعه به یکدیگر، صاحبان املاک و موجر ها بدون توجه به شرایط اقتصادی حاکم در جامعه به مستاجرها فشار می آورند و متاسفانه مالکین هوای برخی کاسبان را ندارند .

صدیق با عنوان این مطلب که مالکین باید هوای کسبه را داشته باشند گفت : در این شرایط بحرانی کاسبان بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به حمایت و درک شرایط حاکم، از طرف مسئولین و صاحبان املاک و مغازه ها دارند.

رئیس اتحادیه پوشاک فروشان البرز   افزود :کسبه معمولاً در طی سال به امید اسفند ماه و فروش شب عید، ماه های سال را طی می کنند در حالی که امسال با شرایط به وجود آمده ،مردم برای خرید به آنها مراجعه نمی کنند و اجناسشان روی دست آنها مانده است.

وی گفت: کسبه از طرف دولت حمایت خاصی نمی شوند و پرداخت مالیات ، ع وارض صنفی شهرداری ، اجاره بها، هزینه های آب و برق و ... هم بر دوش آنهاست و لازم است در این شرایط رکود بازار مورد حمایت قرار گیرند.

صدیق افزود: کاسبان نقش مهم و موثری در جامعه ایفا می کنند ، برای کشور درآمد زایی داشته و زمینه اشتغال افراد زیادی را در جامعه مهیا کرده اند ، باری بر دوش دولت نبوده اند، خدمات ارائه داده اند و حتی در حوادث ناگوار ی همچون سیل و زلزله   نقش پر رنگی در کمک رسانی  به هموطنان  خود در کرمانشاه ، شیراز و سیستان و بلوچستان ، گلستان و... داشته اند.  

وی  صنوف را بنگاه های اقتصادی کوچک خطاب کرد و گفت: در شرایط کنونی وقت آن رسیده است که مسئولین مربوطه و همچنین مردم  و صاحبان املاک ، بیشترین تلاش خود را در جهت کمک به این قشر از جامعه داشته باشند.

رئیس اتحادیه پوشاک فروشان البرز در پایان با اشاره به اینکه اگر این واحد های صنفی از بین برود به سیل بیکاران اضافه می شود، از مدیران دولتی خواست : با ارائه طرح یا بخشنامه، تمهیدات ویژه ای را برای حل مشکل واحدهای صنفی در جهت کاهش هزینه ها ، مالیات و اجاره بها و ... داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه