English

موج گزارش می‌دهد؛

کیت تشخیص کرونا ویروس در استان لرستان ساخته شد

کیت تشخیص ویروس کرونا توسط پژوهشگر لرستانی «علی غلامی» تولید شد و مورد آزمایش بالینی قرار گرفت.

کیت تشخیص کرونا ویروس در استان لرستان ساخته شد

علی غلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج، از تولید کیت تشخیص کرونا در لرستان خبر داد و گفت: آزمایش این کیت بر روی نمونه بالینی در استان مرکزی موفقیت آمیز بود.

وی گفت: کیت تشخیص کرونا ویروس توسط تیم متخصص شرکت دانش بنیان «میکروب آزما پارس» مستقر در پارک علم و فناوری لرستان ساخته شد.

مدیرعامل شرکت میکروب آزما پارس، تصریح کرد: ما در این شرکت دانش بنیان پیش از اینکه کرونا وارد ایران شود، ژنوم این ویروس را در پایگاه های اطلاعاتی رصد و اقدام به طراحی کیت تشخیص کردیم.

کیت تشخیص کرونا ویروس با استاندارهای جهانی مطابقت دارد

غلامی، ادامه داد: این کیت تشخیص ویروس کرونا بر اساس استانداردهای جهانی ساخته و طراحی شده و ما قطعه‌ای از ژنوم ویروس را شبیه سازی و سنتز کردیم که خوشبختانه در آزمایشات صورت گرفته، نتیجه مطلوب حاصل شد.

منتظر اعلام نظر نهایی وزارت بهداشت و انستیتو پاستور هستیم

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا کیت تشخیص کرونا تولیدی به تایید انستیتو پاستور  رسیده و مجوزات لازم جهت تولید انبوه آن اخذ شده یا خیر، گفت: ما موضوع را به استانداری لرستان و دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردیم و مکاتباتی با انستیتو پاستور و وزارت بهداشت صورت گرفته که امیدواریم هرچه زودتر پاسخ استعلامات اخذ و تولید انبوه این کیت آغاز شود.

تولید کننده کیت تشخیص کرونا در لرستان، ادامه داد: طی روزهای گذشته، وزارت بهداشت از شرکت‌هایی که دانش تولید این کیت تشخیصی را دارند خواسته تا با ارائه نمونه های خود، مانع از ورود کیت های خارجی و خروج ارز از کشور شوند که ما نیز از این فراخوان استقبال کرده و نمونه تولیدی را ارائه کرده‌ایم.

علی غلامی،  افزود: هم‌اکنون واحدی در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد راه اندازی کرده‌ایم که فضای آن مطلوب نیست لکن، تقاضای ما این است که دانشگاه علوم پزشکی لرستان،  2 اتاق جهت استخراج ژنوم RNA این ویروس و انجام تست‌های تخصصی در اختیار شرکت دانش بنیان میکروب آزما پارس قرار دهد.

توان تولید روزانه 200 کیت تشخیص ویروس کرونا در لرستان وجود دارد

این پژوهشگر لرستانی، تاکید کرد: در حال حاضر، توان تولید روزانه 200 کیت تشخیص ویروس کرونا را داریم که هر کیت می‌تواند نمونه 50 بیمار را شناسایی کند، علی ایحال منتظر تاییدیه نهایی وزارت بهداشت و انستیتو پاستور هستیم که امیدواریم در روند صدور مجزهای قانونی تسریع شود.

هر کیت تشخیص کرونا تولید داخل، 3 میلیون تومان ارزان‌تر از نمونه خارجی

مدیرعامل شرکت دانش بنیان میکروب آزما پارس، خاطرنشان کرد: هر کیت تولیدی ما در مقایسه با نمونه خارجی وارداتی از سوی وزارت بهداشت، حدود 30 میلیون ریال صرفه اقتصادی برای کشور دارد که امیدواریم این مهم، مورد توجه مسوولین امر قرار گیرد.

دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری، تولید کیت را تایید کردند

این در حالی است که محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و محمودرضا شاکرمی رئیس پارک علم و فناوری لرستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار موج، تولید کیت تشخیص کرونا توسط شرکت دانش بنیان میکروب آزما پارس را تایید کردند اما، تایید نهایی این محصول را منوط به اعلام نظر وزارت بهداشت و انستیتو پاستور ایران دانستند.

گفتنی است، کیت تشخیص کرونا، توسط شرکت میکروب آزما پارس، مستقر در مجموعه پارک علم و فناوری خرم آباد لرستان تولید شده است.

گفت‌وگوی اختصاصی خبرنگار موج با علی غلامی تولید کننده کیت تشخیص کرونا در ایران را در ادامه بشنوید:

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه