English

با هدف رفع موانع تولید؛

تسهیلات ۲۸۲ میلیارد ریالی رونق تولید تصویب شد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان از تصویب تسهیلات 282 میلیارد ریالی رونق تولید خبر داد.

تسهیلات 282 میلیارد ریالی رونق تولید تصویب شد
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت:با هماهنگی ها، پیگیری و مصوبات کارگروه رفع موانع تولید تاکنون مشکلات بسیاری از بنگاه های بزرگ اقتصادی استان برطرف شده است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان افزود: این تسهیلات در قالب تبصره 18 و رونق تولید به عنوان سرمایه ثابت و درگردش به واحدهای تولیدی متقاضی پرداخت می شود.

وی گفت: با حمایت از آلومینیوم المهدی در این کارگروه، این واحد تولیدی با افزایش 247 دیگ بخار به رشد 100 درصدی نسبت به سال گذشته رسید.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان افزود: همچنین کارخانه گندله سازی مادکوش با تامین مواد اولیه از این هفته کار خود را آغاز می کند که زمینه اشتغال 300 نفر به صورت مستقیم و هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می شود.
عبدالله آبسواران دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان نیز گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بخشی از بدهی جاری تولیدکنندگان به شبکه های بانکی کشور بخشیده می شود.
آبسواران افزود: بدهی بانکی اشخاص حقوقی و بنگاه های تولیدی بزرگ تا سقف 2 میلیارد تومان و اشخاص حقیقی تا سقف 500 میلیون تومان بخشیده می شود.
وی گفت: این طرح برای تسویه بدهی های شرکت های تولیدی تا قبل از سال 98 در نظر گرفته شده است و متقاضیان تا پایان امسال فرصت دارند درخواست کتبی خود را به بانک ها اعلام کنند.
ایرج حیدری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان هم گفت: حمایت های این کارگروه از مجتمع کشتی سازی بندرعباس زمینه رونق تولید این واحد را فراهم کرده و به رشد 168 درصدی نسبت به سال قبل رسیده است.
حیدری افزود: در نیمه نخست امسال بیش از شش هزار نفر جذب بازار کار استان شدند و تنها 500 نفر بیمه بیکاری دریافت کردند.
بحث و تبادل نظر در مورد نرخ آب بهای تولیدات کشاورزی و صنایع و معادن ، بررسی اختلافات واحدهای معدنی با سازمان های صمت و منابع طبیعی از دیگر موضوعات مطرح شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان بود.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه