English

شهردار اصفهان:

کارت منزلت بازنشستگان به کارت شهروندی ارتقاء می یابد

شهردار اصفهان گفت: در آینده ای نزدیک کارت منزلت بازنشستگان به کارت شهروندی ارتقاء می یابد.

کارت منزلت بازنشستگان به کارت شهروندی ارتقاء می یابد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، قدرت اله نوروزی در برنامه «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار سلیمانی در مورد کارت منزلت بازنشستگان و تبدیل آن به کارت شهروندی اظهار کرد: با این اقدام ضوابطی تعریف می شود تا مشمولان بتوانند از تخفیف ها استفاده کنند.  

وی با بیان اینکه پنج گروه مشمول تخفیف های کارت شهروندی می شوند، اظهار کرد: بازنشستگان، جانبازان، معلولان، افراد 60 سال به بالا و زنان سرپرست خانوار گروه های مشمول هستند که براساس مصوبه شورای شهر میزان معافیت آنها از هزینه های استفاده از امکانات شهری، مشخص می شود اما سیاست ما این است برای جلب مشارکت مردم ضوابطی را تدوین کنیم.

شهردار اصفهان بیان کرد: افرادی که در بهتر نگه داشتن شهر همکاری کنند دارای امتیاز بیشتری شده تا از هزینه بلیت ها معاف شوند. در همین زمینه قرارداد «ای وی ال» اتوبوسرانی به منظور کنترل و مدیریت هوشمند ناوگان اتوبوس های شهری در حال طی شدن و اجرا است که اگر تکمیل شود خیلی مسائل حل و فصل می شود.

ضوابط شهرسازی برای همه شهروندان یکسان است

نوروزی همچنین در پاسخ به انتقاد یکی از شهروندان برای عدم پاسخگویی مسئول مربوط به بازدید از ساختمان در حال ساخت اظهار کرد: این درست نیست که شهروندی قرار باشد تماسی با مسئولی داشته باشد اما کسی جوابگوی او نباشد. شهردار منطقه 5 باید به این موضوع بپردازد که اگر چنین اتفاق افتاده است، پیگیر چرایی مسئله باشد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم اجرای یکسان ضوابط شهرسازی برای شرایط مشابه، افزود: ضوابط شهرسازی برای همه مردم یکسان است، اما برخی اوقات شرایط ملک ممکن است متفاوت باشد و شهردار منطقه که در جریان جزئیات این پرونده هستند باید با مراجعه شهروند به شهرداری منطقه، پاسخگو باشد و نتیجه را شنبه به من اعلام کند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: مراجعه به کمیسیون ماده ۱۰۰ برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی است، نباید به کسی بگویند بساز و بعد پرونده را به کمیسیون ماده 100 ارجاع دهند. 

وی در مورد ساخت پل هوایی روبروی خیابان صاحب روضات و نیز احداث پارکینگ روبروی بیمارستان آیت اله کاشانی که مورد درخواست یکی از شهروندان منطقه یک بود، گفت: منطقه یک بافت قدیمی و پرتراکم دارد و مرکز رفت و آمد تعداد زیادی از شهروندان است. در این منطقه برخی مراکز خدماتی و بیمارستانی مستقر شده است و طبیعی است از نظر پارکینگ مشکلاتی دارد از طرفی تعریض خیابان ها نیز سخت است و گلوگاه هایی دارد که باید مرتفع شود.

قدرت اله نوروزی با تاکید بر اینکه در منطقه یک 4 ایستگاه خط دو متروی اصفهان احداث می شود که این موضوع بسیاری از مشکلات را حل می کند، اظهار کرد: در مورد ساماندهی خیابان صاحب روضات هم ما بحث هایی داشته ایم. در مورد پارکینگ  بیمارستان کاشانی هم مراجعاتی به شهرداری منطقه یک داشته ایم و تصمیماتی قرار بود در این رابطه گرفته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه