English

قدرت اله نوروزی:

۱۱ درصد جمعیت شهر اصفهان سالمند هستند

شهردار اصفهان گفت: نزدیک به ۱۱ درصد جمعیت شهر اصفهان سالمند هستند و باید راهکاری بیندیشیم که شرایط زندگی برای آن‌ها راحت و در عین حال ماندگاری گردشگران را افزایش دهیم.

۱۱ درصد جمعیت شهر اصفهان سالمند هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، قدرت اله نوروزی در نشست تخصصی شهر دوستدار سالمند با اشاره باینکه نزدیک به ۱۱ درصد جمعیت شهر اصفهان سالمند هستند، اظهار کرد: سالمندان سرمایه انسانی شهر به شمار رفته و با کوله باری از تجربه و تدبیر می‌توانند در صورت ایجاد فرصت، تدبیر کنند.

وی افزود: تدبیر و اندیشه درست بیش از هرزمان دیگری نیاز است و البته سالمندان می‌توانند انتقال دهنده تجربیات و اندیشه‌های خود باشند.

نوروزی با بیان اینکه اصفهان به عنوان شهر دوستدار سالمند باید از سرمایه‌های خود به درستی استفاده کند، بیان داشت: بسیاری از گردشگران در سنین بالا قرار دارند و در طبقه سالمندان هستند از این رو باید در این شهر که ۱۱ درصد جمعیت آن نیز سالمند است راهکاری بیندیشیم که شرایط زندگی برای آن‌ها راحت و در عین حال ماندگاری گردشگران را افزایش دهیم تا زمینه سازی برای ایجاد اشتغال و رونق گردشگری همچنین شادابی برای کسانی که عمر خود را در این شهر سپری کردند و در آستانه سالمندی قرار دارند، فراهم کنیم.

وی گفت: شهرداری اصفهان آمادگی دارد با انتخاب محلاتی در شهر و با حضور تشکل‌های مردمی نقاطی را انتخاب و با مشارکت مردم و NGO‌ها محله‌هایی را انتخاب کنند تا سالمندان بتوانند در آن زندگی خود را سپری کنند.

نوروزی افزود: در این راستا دولت نیز مسئولیت سنگینی دارد چراکه سالمندان باید از لحاظ بیمه، درمان، امکانات رفاهی و تسهیلات رفت و آمد از امکانات خوبی بهره‌مند شوند و شهرداری نیز وظیفه تأمین رفاه عمومی و اجتماعی برای همه را برعهده دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه انتخاب اصفهان به عنوان شهر دوستدار سالمند و کودک حکایت از ظرفیت‌های بالای این شهر دارد، گفت: سابقه تاریخی و فرهنگی شهر اصفهان می‌تواند برای تمام طبقات سنی و تمام شهروندان شهر را زیست پذیر کند و البته این فرایند نیاز به برنامه‌ریزی و تدبیر درست دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه