English

موج گزارش می دهد؛

مدارس فرسوده هرمزگان نیازمند توجه ویژه مسئولان

فضای آموزشی ناایمن و تخریبی یکی از معضلاتی اساسی در سیستم آموزشی هرمزگان است که رسیدگی به اوضاع این مدارس نیازمند توجه و نگاه ویژه مسئولان در سطح کشور است.

مدارس فرسوده هرمزگان نیازمند توجه ویژه مسئولان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، یکشنبه (15 دی ماه) گزارشی در فضای مجازی تحت عنوان ریزش سقف مدرسه شهید پور ولی روستای راونگ میناب منتشر شد. 

انتشار این خبر واکنش های زیادی را در شبکه های مجازی و در بین مسئولین به همراه داشت.

مدارس فرسوده1

در پی انتشار خبر،  سید فخر الدین هاشمی  سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان ریزش سقف این مدرسه را تکذیب و عنوان کرد: به هیچ عنوان سقف مدرسه ریزش نکرده است، بر اساس اطلاعات کسب شده، اولیای مدرسه اقدام به تعویض مهتابی کلاس درس کرده‌اند، اما گویا مهتابی درست نصب نشده و با جایگاهش از سقف پایین آمده که به همراه آن مقداری از گچ سقف نیز جدا شده و ریزش کرده است.

وی ادامه داد: این اتفاق باعث ترس دانش آموزان شده بود که خوشبختانه هیچ صدمه‌ای به آن ها وارد نشده است.

در تازه ترین اقدام، سید فخر الدین هاشمی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان از بازسازی مدرسه شهید پور ولی روستای راونگ میناب و انتقال دانش آموزان به یک واحد آموزشی دیگر خبر داد.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان تشریح کرد: مطابق گزارشی که در فضای مجازی مبنی بر تخریب سقف یک مدرسه در شهرستان میناب منتشر شده بود به همراه یک تیم بازرسی و نظارتی به این منطقه اعزام شدیم.

مدارس فرسوده2

وی با اشاره به اینکه در این بازدید مشاهده شد که گچ کاری سقف یکی از کلاس‌ها ریزش کرده است، گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان در مقطع ابتدایی بودند این اتفاق موجب دلهره و نگرانی آن‌ها شده بود.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان افزود: مقرر شد دانش آموزان مدرسه پور ولی از امروز به یک واحد آموزشی دیگر که در فاصله 400 متری آن قرار داشته و فضایی نسبتا مناسب‌تر دارد، انتقال داده شوند.

وی گفت: بازسازی مدرسه شهید پور ولی روستای راونگ نیز تا مهر سال آینده به پایان خواهد رسید.

شایان ذکر است؛ در حال حاضر شهرستان میناب دارای 80 فضای آموزشی غیر استاندارد است که 30 واحد از آن ها هم اکنون در حال نوسازی هستند.

فضای آموزشی ناایمن و تخریبی یکی از معضلاتی اساسی در سیستم آموزشی استان هرمزگان به ویژه مناطق شرقی این استان است که هر چند یک بار بروز حادثه در این مدارس فرسوده باعث داغ شدن این موضوع در بین مردم و مسئولین می شود.

به گفته نوید احمدی مدیر کل سابق اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان، 607 مدرسه و سه هزار کلاس درس تخریبی در هرمزگان وجود دارد که 220 مدرسه در وضعیت خطرناک به سر می برند.

وی هزینه تعمیر و بازسازی این مدارس تخریبی را یک هزار و 600 میلیارد تومان برآورد کرده بود.

مدارس کپری

گفته ها حاکی از آن است که، در حال حاضر 75 مدرسه کپری و کانکسی در استان هرمزگان دایر است که هشت هزار و 246 دانش آموز در آن ها مشغول به تحصیل هستند.

باید گفت با توجه به منابع و ثروت های عظیمی که در هرمزگان وجود دارد، شایسته این استان نیست که در نیاز به فضای آموزشی ایمن، که از اساسی ترین نیازهاست، این چنین در مضیقه باشد و ساختمان های فرسوده و ناامن مدارس جان فرزندان دریادلان هرمزگانی را تهدید کند.

آن طور که پیداست بودجه های استانی و کمک خیرین هرمزگانی پاسخگوی تعمیر و بازسازی این مدارس فرسوده نیست و رسیدگی به اوضاع مدارس ناایمن در هرمزگان نیازمند توجه و نگاه ویژه مسئولان در سطح کشور است.

مدارس تخریبی

باشد که رافت و مهربانی مسئولان ذی ربط در سطح کشور شامل حال فرزندان دیار شرجی شود تا جز آلایندگی و محرومیت، سهمی از این دروازه بزرگ اقتصادی کشور داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه