English

سید غلامحسن خلیلی موسوی:

۱۶۰۰ مدرسه استان اردبیل در برنامه فرهنگی اقامه نماز فعالیت دارند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 1600 مدرسه استان در بحث تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز فعالیت داشتند.

1600 مدرسه استان اردبیل در برنامه فرهنگی اقامه نماز فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید غلامحسن خلیلی موسوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و آغاز بهار تعلیم و تربیت و با اشاره به فعالیت های قرآن، عترت و نماز استان، اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته 300 نفر از ائمه جماعات روحانی و 1 هزارو 250 نفر فرهنگی وظیفه اقامه نماز جماعت در مدارس را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 41 هزار نفر دانش آموز و فرهنگی در نماز عبادی سیاسی جمعه شرکت کرده اند، گفت: در راستای پیوند مسجد و مدرسه در 275 باب مسجد در کنار مدارس استان نماز جماعت توسط دانش آموزان اقامه شده است.

خلیلی موسوی در بخش دیگری از سخنانش به آموزش عملی نماز برای کلیه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی اشاره کرد و تصریح نمود: در طرح حفظ جز سی ام قرآن کریم بالغ بر 60 هزار نفر دانش آموز شرکت کرده اند که بالای 400 نفر دانش آموز استان موفق شده است حافظ این جز از قرآن کریم باشد.

به گفته وی 65 هزار نفر دانش آموز در مسابقات هفتگی درس هایی از قرآن شرکت کرده اند که این میزان 80 درصد از دانش آموزان استان را شامل می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین از پوشش 100 هزار نفر از دانش آموزان استان در طرح مصباح هدی و امام شناسی خبر داد و گفت: 1600 مدرسه استان در بحث تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز فعالیت داشتند.

خلیلی موسوی همچنین گفت: در طرح تقلید و مرجعیت شناسی در دوره اول متوسطه بالای 4 هزار نفر دانش آموز شرکت داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه