English

علی اصغر حاج حیدری:

شهرستان خمینی شهر کارتن خواب ندارد

شهردار خمینی شهر بیان کرد: کارتن خواب های خمینی شهر وارداتی هستند وخمینی شهر کارتن خواب ندارد.

شهرستان خمینی شهر کارتن خواب ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علی اصغر حاج حیدری در نشست تخصصی حقوق کودکان کار گفت: شهر خمینی شهر با توجه به حالت سنتی وبومی مشکلی به عنوان  کودکان کار و کودکان رها سازی شده ندارد.

وی ادامه داد: در برخی مناطق کشور کودکان برای کار به این مناطق رفته که در خمینی شهر نیز چند منطقه به عنوان کودکان کار وجود دارد که نیروی انتظامی این کودکان راجمع نموده و به اداره بهزیستی جهت آموزش تحویل داده می شوند.

شهردار خمینی شهر درباره کارتن خواب ها  با صراحت بیان کرد: خمینی شهر کارتن خواب ندارد و آن عده کم، کارتن خوابهای وارداتی هستند.

وی توضیح داد: در کنار مباحث حقوقی برای  مباحث  اجتماعی نیز می توان برنامه های زیادی ارائه داد ؛در فرهنگ بومی خانواده ها و  فرهنگ اسلامی ایرانی قبلا  خانواده ها با یکدیگر به حل مسائل می پرداختند و یک سنت پسندیده محسوب می شد.

شهردار خمینی شهر گفت: امروزه معضلی که کشور ما را درگیر کرده است فقر است که باعث بروز بسیاری از مشکلات خصوصا برای کودکان شده است.

حاج حیدری به حضور خیران اشاره کردو ادامه داد: خیران شهرستان در شش ماهه اول سال ۲۰۰ میلیون تومان برای هزینه تحصیل ۱۴۴ کودک فراهم کردند.

وی به افرادی که از کودکان معصوم به نفع خود بهره برداری می کنند اشاره کرد و افزود: در کنار این مسائل باید به کسانی که از بچه های کار سوء استفاده می کنند به طور جدی پرداخت که کودکان با وضعیتی اسفبار در حال فروش گل یا مواردی از این قبیل هستند.

شهردار خمینی شهر ازسوالی که در مورد کودک کار پرسیده شد و وظیفه شهرداری چیست؟ توضیح داد: شهرداری به همراه بهزیستی در جمع آوری این کودکان وظیفه دارند اما مکانی برای این کودکان در نظر گرفته نشده است.

حاج حیدری در پاسخ سوال دانشجویی که آیا کودکان کار شبیه کودکان زباله نیستند؟ توضیح داد: این دو تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند ودر حقیقت نام آنها با یکدیگر متفاوت است و فی الواقع برخی کودکان کار مشغول به جمع آوری زباله ها در محله ها هستند.

شهردار خمینی شهر در پاسخ سوال چرا همانگونه که از کودکان معلول حمایت می شود از کودکان کار نمی شود؟ بیان کرد: متاسفانه وضعیت کودکان معلول وخیم تر از کودکان کار است و شورای شهر با همکاری شهردار و مجموعه شهرداری  آمادگی آن را دارد که خروجی نشست تخصصی امروز به عنوان اتاق فکر در اختیار شهردار و شورای شهر قرارگرفته شود تا تمهیدات لازم صورت پذیرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در ادامه گفت:  نیروی انتظامی حافظ امنیت یک جامعه است و خانواده بنیاد اصلی یک جامعه است .

عبدالله کار خیران هشدار داد: در بحث طلاق که یک خطر جدی برای جامعه محسوب می شود پیامدآن کودکان کار هستند که آسیبهای اجتماعی فراوانی به دنبال دارد.

وی یادآور شد: کودکانی که از طرف والدین یا افراد دیگر مورد آزار قرار می گیرند به فکر فرار می افتد و دراین بین با افراد متخلف آشنایی پیداکرده و وارد گروه های خلاف می شوند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در پایان به اهمیت خانواده و ایجاد  آرامش توسط والدین برای فرزندان و کم شدن آسیبهای اجتماعی اشاره کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه