English

مدیرکل بیمه سلامت کردستان خبر داد:

بیش از یک میلیون نفر از جمعیت کردستان زیر پوشش بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت کردستان از پوشش بیش از یک میلیون نفری بیمه سلامت در کردستان خبر داد.

بیش از یک میلیون نفر از جمعیت کردستان زیر پوشش بیمه سلامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان،انور اسماعیلی ظهر امروز دوشنبه در همایش تجلیل از فعالان عرصه سلامت استان کردستان گفت: در حال حاضر یک میلیون و 150 هزار نفر از جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند که بیشترین تعداد مربوط به قشر روستایی است که به صورت رایگان خدمات می‌گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان افزود: سازمان بیمه سلامت هم اکنون چهار پروژه ملی شامل نسخه نویسی الکترونیکی، اسناد پزشکی، استحاق سنجی و تایید خدمات را در کشور آغاز کرده که کردستان در هر چهار پروژه جزو استان های برتر است.

وی اضافه کرد: در حوزه نسخه نویسی الکترونیکی که امسال در تمام شهرهای استان در حال اجراست تاکنون 210 هزار نسخه صادر شده و همچنین 110 هزار همپوشانی بیمه ای در استان رفع شده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اجرای پوشش اجباری بیمه سلامت در این استان همزمان با سراسر کشور را از دیگر برنامه اعلام کرد و گفت: در این طرح تمام افراد فاقد هر نوع بیمه، زیرپوشش قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود 150 هزار نفر از مردم استان کردستان زیرپوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند که این میزان حدود 9 تا 9.5 درصد جمعیت استان را در بر می‌گیرد و این آمار تقریبا با میانگین کشوری برابر است.

اسماعیلی با اشاره به آغاز اجرای بیمه اجباری در سطح کشور همزمان با هفته بیمه سلامت افزود: در این میان هر فردی که فاقد دفترچه بیمه پایه (تامین اجتماعی و نیروهای مسلح) باشد باید زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه