English

مدیر کل بیمه سلامت کردستان اعلام کرد:

ماهیانه ۲ میلیارد ریال هزینه دستمزد صدور و تمدید دفترچه های درمانی

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس برآوردهای انجام شده ماهیانه حدود 140 هزار دفترچه چاپ شده و 2 میلیارد ریال هزینه صدور و دستمزد و تمدید المثنی این دفترچه هاست که با اجرای این طرح این هزینه ها کاهش می یابد.

ماهیانه 2 میلیارد ریال هزینه دستمزد صدور و تمدید دفترچه های درمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان،  انور اسماعیلی پیش ازظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با رسانه های کردستان گفت: با اجرای این طرح دفترچه های کاغذی حذف و بیماران در مراجعه به مراکز درمانی با ارائه کد ملی و یا یکی از مشخصات خود می توانند از خدمات نسخه الکترونیکی بهره مند شوند.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان اضافه کرد: با توجه به پتانسیل های خوبی که سنندج در حوزه آی تی و فناوری دارد و همچنین در دسترس بودن برای نظارت بیشتر بر اجرای طرح، این شهر به عنوان پایلوت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان کردستان انتخاب شد.

وی یادآور شد: در راستای اجرای طرح؛ دوره های آموزش برای پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت و داروخانه ها برگزار شده و پاراکلینک ها و آزمایشگاه ها نیز در نوبت گذراندن دوره های آموزشی هستند.

اسماعیلی افزود: طرح نسخه الکترونیکی در حوزه سر پایی به صورت آزمایشی در استان کرمان اجرا شد و براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال باید اجرای آن در یکی از شهرستان های هر استان اجرایی شود.

وی گفت: به محض کلید خوردن اجرای این طرح در کشور، به صورت نمادین در یکی از مطب های پزشکان سنندج نیز آغاز می شود و در سال جدید وارد فاز اجرا خواهد شد.

اسماعیلی تاکید کرد: در ابتدای سال آینده و با اجرای این طرح عملا بخشی از ویزیت پزشکان و نسخه های تولید شده در مطب های خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت استان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان اظهار داشت: اجرای این طرح برای هر سه ضلع سازمان های بیمه گر، بیمه شده ها و ارائه دهنده های خدمت (پزشکان، داروخانه ها و ...) مزایای خاصی دارد و امیدواریم بتوانیم این تعهد را جلو برده و همکاری مراکز طرف قرارداد را جلب کنیم.

وی افزود: در حال حاضر براساس برآوردهای انجام شده ماهیانه حدود 140 هزار دفترچه چاپ شده و 2 میلیارد ریال هزینه صدور و دستمزد و تمدید المثنی این دفترچه هاست که با اجرای این طرح این هزینه ها کاهش می یابد.

اسماعیلی یادآور شد: یکی دیگر از مزایای الکترونیکی کردن نسخه ها رسیدگی به کارهای درمانی به صورت الکترونیکی و کاهش کاغذ بازی است ضمن اینکه اگر خطایی اتفاق بیفتد سیستم فوری اعلام می کند.

وی گفت: همچنین با اجرای این طرح دریافت خدمات حوزه سلامت عدالت محورانه خواهد شد و موفق می شویم حمایت های خود را از قشر آسیب پذیر جامعه بیشتر کنیم ضمن اینکه میزان سوء استفاده، تخلف و تقلب در این حوزه به کمترین میزان خود می رسد.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان افزود: اجرای این طرح شاید مشکلاتی داشته باشد که یکی از آنها قطعی سیستم ارتباطی است و بر این اساس مجبوریم روش سنتی را نیز نگه داشته و نسخه نویسی الکترونیکی را کم کم پیش ببریم.

وی اضافه کرد: با توانمندی هایی که در حوزه آی تی استان کردستان وجود دارد و آموزش چهره به چهره مراکز طرف قرارداد، پیش بینی می شود با کمترین مشکل در این حوزه مواجه شویم ضمن اینکه کردستان جزو چهار استانی است که در حوزه سلامت از ظرفیت شرکت های آی تی خوبی بهره مند می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه اجرای این طرح در حوزه اشتغالزایی برای جوانان حوزه آی تی خروجی خوبی دارد، اظهار داشت: تلاش می کنیم از خرداد سال آینده نسخه نویسی الکترونیکی در حوزه بستری را نیز در استان اجرا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه