English

صدور ۲۱۰ هزار نسخه الکترونیکی در سراسر استان کردستان

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به اجرای صدور نسخه الکترونیکی در همه شهرهای استان گفت: امسال تاکنون 210 هزار نسخه الکترونیکی در سراسر استان کردستان صادر شده است.

صدور 210 هزار نسخه الکترونیکی در سراسر استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، انور اسماعیلی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری با رسانه های استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: در زمینه زیرپوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه براساس قانون یک اجبار وجود دارد که خود افراد باید به مراکز بیمه مراجعه و ظرف مدت 6 ماه از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان تصریح کرد: در حال حاضر بین 100 تا 150 هزار نفر از مردم استان کردستان زیرپوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند که این میزان حدود 9 تا9.5  درصد جمعیت استان را در بر می‌گیرد و این آمار تقریبا با میانگین کشوری برابر است.

وی با اشاره به آغاز اجرای بیمه اجباری در سطح کشور همزمان با هفته بیمه سلامت افزود: در این میان هر فردی که فاقد دفترچه بیمه پایه (تامین اجتماعی و نیروهای مسلح) باشد باید زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: افراد فاقد بیمه در استان از سوم آبان و همزمان با آغاز هفته بیمه سلامت می‌توانند برای آزمون وسع به مراکز بیمه و دفاتر پیشخوان استان که شامل 600 مرکز است، مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در این طرح افراد دهک‌های یک تا سه رایگان، افراد دهک چهارم با پرداخت 50 درصد از حق بیمه و سایر افراد جامعه که از توانایی مالی لازم برخوردار هستند خودشان داوطلبانه حق بیمه را پرداخت خواهند کرد.

وی در ادامه به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در تمام شهرهای این استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: از اول امسال تاکنون 210 هزار نسخه الکترونیکی در استان صادر شده و کردستان جزو استان‌های برتر کشور در این زمینه است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اظهار داشت: با اجرای این طرح، دفترچه‌های کاغذی حذف و بیماران در مراجعه به مراکز درمانی با ارائه کد ملی و یا یکی از مشخصات هویتی خود از خدمات نسخه الکترونیکی بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: در این زمینه در حال حاضر بدلیل مشکلات موجود در زمینه سامانه و زیرساخت های آن مراکز اجبار نیستند اما با استقبال خوب روبرو شده‌ایم ضمن اینکه باید تا پایان سال 1400 بیمه سلامت در کشور به صورت کامل الکترونیکی شود.

اسماعیلی همچنین به راه اندازی سامانه رسیدگی به اسناد بستری الکترونیک از اول شهریوربا همکاری دانشگاه علوم پزشکی به صورت آزمایشی از 2 ماه پیش در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود 3 هزار اسناد بستری به صورت الکترونیک بین بیمارستان‌ها و بیمه سلامت مبادله و بررسی شده است.

وی با بیان اینکه سامانه رسیدگی به اسناد بستری الکترونیک به صورت رسمی از اول آبان در بیمارستان های استان آغاز بکار کرده است، اضافه کرد: به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده ایم که تا پایان آبان باید تمام بیمارستان های سطح استان الکترونیکی شود و از اول آذر اسناد بستری کاغذی را نمی‌پذیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه