English

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده مطرح کرد:

آمایش رشته‌های آموزشی دانشگاه‌ها متناسب با پتانسیل هر منطقه

امام جمعه بندرعباس خواستار آمایش رشته‌های آموزشی دانشگاه‌ها متناسب با نیاز هر منطقه شد و گفت: باید با سرمایه‌گذاری در حوزه رشته‌های کاربردی متناسب با ظرفیت هر منطقه گام بردارند.

آمایش رشته‌های آموزشی دانشگاه‌ها متناسب با پتانسیل هر منطقه

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با معرفی احسان کامرانی به سمت مدیر بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه های استان هرمزگان، افزود: توقع از یک نیروی انقلابی، مخلص و کاردان بیش از همیشه است تا بتواند در تبیین و عملیاتی کردن این بیانیه گام‌های مؤثری در راستای نیازهای جامعه بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس خواستار آمایش رشته‌های آموزشی دانشگاه‌ها متناسب با نیاز هر منطقه شد و گفت: مأموریت دانشگاه‌ها امروز بیش از گذشته است و باید با سرمایه‌گذاری در حوزه رشته‌های کاربردی و مورد نیاز، متناسب با ظرفیت و نیازمندی هر منطقه گام بردارند.

وی خواستار آمایش رشته‌ها آموزشی دانشگاه‌ها متناسب با نیاز هر منطقه شد و افزود: مأموریت دانشگاه‌ها امروز بیش از گذشته است و باید با سرمایه‌گذاری در حوزه رشته‌های کاربردی و موردنیاز، متناسب با پتانسیل و نیازمندی هر منطقه گام بردارد.

نماینده ولی‌فقیه گفت امروز دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با نگاهی نو، عزمی راسخ و انرژی مضاعف باید مأموریت‌های انجام نشده را انجام و کارهای نیمه‌تمام رل به سرانجام برساند و در راستای منویات مقام معظم رهبری، سیاست‌های نظام را اجرایی سازد.

عبادی زاده تأکید کرد هر دانشگاهی نیاز به یک سند چشم‌انداز دارد تا با هدف‌گذاری، استراتژی و حرکت بر اساس شاخص‌های علمی و نقشه راه، آینده خود را ترسیم و عملکرد خود را ارزیابی و برنامه‌ها و اهداف بلندمدت خود را بر اساس شاخصه‌های پیش‌بینی‌شده توسعه دهد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت واحدهای دانشگاهی استان ارائه کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین مجتمع آموزش عالی استان هرمزگان است که با ۱۸ واحد و مرکز، ۲۴ هزار دانشجو، ۳۰۰ عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت، ۵۴۰ رشته و ۱۸۰ هزار مترمربع فضای آموزشی و خدماتی در خدمت مردم فهیم این استان است.

احسان کامرانی افزود: ۶ تشکل اساتید و ۶ تشکل دانشجویی همراه با ۳۰ کانون فرهنگی و هنری در این دانشگاه مشغول فعالیت فرهنگی و فوق‌برنامه هستند.

وی افزود: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مقرر شده نقشه راه تهیه و برنامه‌های عملیاتی تا پایان آبان ماه شکل جامع و اجرایی به خود بگیرد تا توصیه‌های مقام معظم رهبری به‌خوبی دنبال و ارزیابی شود.

کامرانی گفت: تهیه سند آموزشی جامع استان هرمزگان در کنار آمایش سرزمینی این منطقه می‌تواند کمک شایان به شناخت پتانسیل و نیازمندی منطقه نماید که در دستور کار قرارگرفته و تا پایان آبان ماه نیز به مرحله اجرا درخواهد آمد.

گفتنی است؛ در این جلسه حجت‌الاسلام ابراهیمی نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز گزارشی از وضعیت فرهنگی استان و برنامه‌های پیش روی دانشگاه ارائه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه