English

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی؛

مشکلات موجود در کشور به معنای بن‌بست نیست

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به مشکلات موجود در کشور گفت: ما منکر مشکلات در کشور نیستیم اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این مشکلات به معنای بن بست نیست.

مشکلات موجود در کشور به معنای بن‌بست نیست

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در بندرعباس ضمن تبریک این عید و گرامیداشت قیام خونین ۱۵خرداد گفت: امروز روز بسیار مبارکی است روز عیدی و جایزه گرفتن است و هر آنچه از خدا طلب کنید به آن خواهید رسید.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی افزود: در مورد وضعیت اقتصادی آمریکا بسیار اغراق آمیز و غیر واقعی حرف هایی زده می شود. این کشور  ۲۶ سال قبل بیش از ۴ هزار میلیارد دلار و امروز نیز بیش از ۲۲میلیارد دلار بدهکار است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: ضعف بیمه‌های درمانی، ضعف آموزش، نارضایتی از دستگاه قضایی، گسترش جنایت و خشونت، گسترش نژادپرستی، گسترش معضل اعتیاد، ظهور بن‌بست سیاسی، گسترش فزاینده احساس پوچی از مشکلات امروز آمریکا است اما ایران اسلامی به عنوان یک کشور مقتدر در جهان است.

نعیم آبادی ابراز داشت: ما منکر مشکلات در کشور نیستیم اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این مشکلات به معنای بن بست نیست.

وی در رابطه با میزان فطریه بیان کرد: شما ۳ کیلو از قوت غالبِ اجتماعی باید به عنوان زکات فطره بپردازید و در این مسئله، مصرف شخصی ملاک نیست بلکه مصرف عمومی مطرح است و حتی اگر در طول سال گندم و برنج هم مصرف نکرده باشید باید بر اساس آن زکات فطره را بپردازید.

امام جمعه بندرعباس ابراز داشت: گاهی قیمت‌هایی که ما اعلام می‌کنیم با تهران متفاوت است لذا بر اساس قیمت گندم و برنج در بازار بندرعباس میزان، فطریه را مشخص می‌کنیم و کاری به قیمت آن‌ها در بازار تهران و قم نداریم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ ۹۰ هزار ریال و بر مبنای قوت غالب برنج مبلغ ۳۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قنوت نماز عید فطر گفت: در این قنوت پربرکت عید فطر و قربان مطالب بسیار مهمی نهفته است ؛ «خدایا ما را در هر چه محمد(ص)و آل محمد(ص) را داخل کردی داخل و از هر آنچه آن‌ها را خارج کردی خارج کن که برای این دعا حتما باید با زندگانی اجمالی اهل بیت(ع) و دغدغه‌های آن‌ها آشنا شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه