English

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان عنوان کرد:

بهره مندی ۱۴ محله حاشیه نشین از خدمات دفاتر تسهیلگری

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با اشاره به لزوم ایجاد دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه شهرها گفت: در حال حاضر در 14 محله حاشین نشین دفاتر تسهیلگری آغاز به کار کرده اند.

بهره مندی 14 محله حاشیه نشین از خدمات دفاتر تسهیلگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، فرانک قدسی صبح روز دوشنبه در آیین اختتامیه اولین نمایشگاه مشارکت های اجتماعی و تجلیل از فعالان مدنی و مدیران حامی توسعه اظهار داشت: امروزه فعالیت سازمان های مردم نهاد لازمه جامعه های در حال توسعه است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان به فعالیت 574 سازمان مردم نهاد در استان اشاره کرد و افزود: 237 سمن از این تعداد مجوز خود را از فرمانداری‌ها و استانداری و مابقی از دستگاه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، بهزیستی و ورزش و جوانان گرفته اند.

وی با بیان اینکه این سازمان ها کارهای بسیار خوبی انجام داده اند، یادآور شد: افزایش مشارکت و ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولین، اجرای برنامه های مردمی و تقویت بخش نظارت بر عملکرد سازمان ها از جمله مزایای فعالیت سمن ها در استان است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری کردستان گفت: 90 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی هایی استان برای از بین بردن و کاهش فاصله بین حاشیه و مرکز شهر سنندج اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: با بخشی از این اعتبار، 118 مدرسه در نواحی حاشیه ای شهر سنندج هوشمند شد که توانست جهش مناسبی در توسعه آموزش ایجاد و از فاصله مدارس حاشیه ای با مرکز شهر کم کند.

قدسی به فعالیت 9 دفتر تسهیلگری در 14 محله حاشیه نشین سنندج نیز اشاره کرد و  گفت: این دفاتر در 5 محور اصلی خدمات اجتماعی و فرهنگی به مردم ارائه می دهند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان به خریداری سه واحد در محلات نایسر، حسن آباد و کانی کوزله سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: این واحدها به عنوان خانه محلات فعالیت و در اختیار مردم قرار می گیرد تا فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی خود را در این خانه ها به صورت خودجوش دنبال کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه افزایش مشارکتهای مردمی در استان انجام گرفته ولی کافی نیست،  اضافه کرد: همه هم و غم ما افزایش مشارکت آگاهانه مردم در پیشبرد امور اجتماعی است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه