English

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان:

اثر بخشی کنگره بین المللی مشاهیر کُرد مرهون خبرنگاران است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان گفت: تلاش و زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه در بازتاب و اطلاع رسانی کنگره بین المللی مشاهیر کُرد بی نظیر و قابل تقدیر است.

اثر بخشی کنگره بین المللی مشاهیر کُرد مرهون خبرنگاران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، فرانک قدسی امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش و زحمات دلسوزانه اصحاب رسانه موجب انعکاس عالی دستاوردهای کنگره بین المللی مشاهیر کرد شد.

قدسی افزود: رسالت صاحبان علم، هنر و قلم در اجرای مطلوب تر کنگره بین المللی مشاهیر کُرد در سال های آتی سنگین تر است.

وی به حضور ارزشمند اصحاب رسانه که علیرغم کمبود فضا و مکان استقرار فعالانه در تمامی ساعات در بخش های مختلف اجرای برنامه های موسیقی در عمارت تاریخی خسرو آباد، پخش فیلم در سینما بهمن، افتتاحیه نمایشگاه کتاب،افتتاحیه پارک مشاهیر و پرده برداری از تندیس مشاهیر، پنل های علمی تخصصی دانشگاه کردستان و اجرای برنامه های تجلیل مشاهیر تلاشی وافر داشتند اشاره کرد و گفت: اگر تلاش و زحمات دلسوزانه آنان نبود دستاوردهای این کنگره منعکس نمی شد.

قدسی در خصوص کنگره مشاهیر کرد در سنندج ، اظهار داشت: ۱۱ و۱۲ تیرماه شاهد رویداد مهم فرهنگی کنگره مشاهیر کرد در استان کردستان بودیم، در استان فرهنگی کردستان ضرورت برپایی چنین کنگره ای نه تنها از سوی صاحبنظران همه حوزه‌ها ی فرهنگ و هنر بلکه از سوی آحاد مردم هنرپرور مورد استقبال قرار گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با بیان اینکه پس از سالها مطالبه فرهنگی برپایی چنین کنگره ای با حضور مشاهیر مورد علاقه شهروندان کردستانی اتفاقی بی نظیر بود، افزود: این رویداد تاریخی نه تنها به دلیل مسائل شکلی و محتوایی کنگره بلکه عمیق تر از آن رفع محدودیت های فرهنگی و اجتماعی، توجه به مطالبات قومیت و مذهب و مقابله با هر نوع انسداد اجتماعی و حذف حدود و ثغورهای متعصبانه در جهت تعالی فرهنگی اجتماعی است.

به گفته این مقام مسوول، بازگشت بعد از ۳۸سال هنرمند محبوب مردم کردستان مظهر خالقی رویدادی مهم در عرصه فرهنگی و اجتماعی است که همدلی و همراهی اقشار تاثیر گذار با مسولان استانی برای تحقق مطالبات مردم را به اثبات رساند که شور و شعف و رضایتمندی مردم توأم با قدر شناسی از استاندار بومی را به همراه داشت.

قدسی اضافه کرد: در جریان برگزاری این کنگره برای اولین بار از مشاهیر کُرد تجلیل شد و شروع برنامه با پیام مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری نه تنها برای حاضرین داخلی و خارجی بلکه دیگر کشورها را متوجه همگرایی، وفاق و همبستگی و انسجام نمود آنچنان که برگزاری این کنگره تیتر بسیاری از اخبار داخلی و خارجی شد.

وی با اشاره به اینکه استقبال مردم در نوع خود بی نظیر بود و فراتر از برنامه ریزی ها، مردم علاقمند به حضور در همه بخش برنامه ها بودند، عنوان کرد: مردم شریف و ولایتمدار کردستان علیرغم محدودیت مکان مشتاقانه ساعت ها با برنامه های کنگره همراه و با استقبال و شعر و شعور و بیان احساس شوق و تشویق از مشاهیر کرد تکریم نمودند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان ادامه داد: اگرچه محدودیت فضا مویدی شد بر محدودیت زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی و تأیید استاندار و مدیران استانی بر مطالبه گری توسعه زیر ساخت های فرهنگی و جلب مساعدت و همکاری وزیر محترم ارشاد اسلامی در توسعه زیرساخت های فرهنگی ازجمله تالار فرهنگی استان کردستان، همچنان حضورشان غنای بیشتر بر کنگره بخشید.

قدسی افزود: در راستای این کنگره فضای علمی و دانشگاهی می طلبید تاعلاوه بر برنامه های فرهنگی و هنری در پنل های علمی مباحث تخصصی توسط صاحبنظران طرح شود و اولین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی زبان کُردی معرفی شوند که این موضوع با همراهی اساتید محقق شد.

قدسی از جمله دستاورد این کنگره را تعاملات اجتماعی و توسعه ارتباطات در برنامه ریزی های اقتصادی و جذب سرمایه گذاران و گردشگران در سایه تامین امنیت و همکاری موثر نیروهای امنیتی و انتظامی نام برد.

قدسی عنوان کرد: گرچه همه اذعان دارند در استان کردستان که مهد فرهنگ و هنر و موسیقی است و فرزندان شهیر و نامدار در همه عرصه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و علمی نمود دارند، تجلیل از آنان در قالب یک کنگره نمی‌گنجند اما این اقدام را ارزنده و برنامه ریزی بر این محور را ضروری و لازم می دانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه