English

استاندار کردستان:

ارتباط با همسایگان تحریم ها را بی اثر می‌کند

استاندار کردستان گفت: ارتباط با همسایگان از جمله اقلیم کردستان عراق به حل مشکلات اقتصادی کمک می کند و در بی اثر شدن تحریم ها موثر است.

ارتباط با همسایگان تحریم ها را بی اثر می‌کند

بهمن مرادنیا در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج کردستان اظهار داشت: ارتباط با اقلیم کردستان و دیگر همسایگان تاثیر مثبتی بر اقتصاد استان و کشور دارد.

مرادنیا افزود: برگزاری برنامه هایی همچون کنگره بین المللی مشاهیر کرد که در گسترش ارتباطات اثرگذار است هم در این راستا است  و علاوه بر گسترش روابط فرهنگی و اجتماعی به توسعه روابط اقتصادی هم می انجامد.

وی با اشاره به حضور استاندار سلیمانیه در استان کردستان و به منظور شرکت در کنگره مشاهیر کرد گفت: حضور این مقام حکومت اقلیم و تیم اقتصادی او تاثیر بسیار مهمی در گسترش روابط دارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه دو طرف ایرانی و عراقی بر گشایش بازرچه های مرزی و مرزهای سیف و سیرانبند تاکید دارند مشکل تاخیر در بازگشایی این مرزها را عدم انتخاب وزیر کشور عراق دانست و افزود: با انتخاب این مقام عراقی هر آن امکان بازگشایی این مرزها و در نتیجه توسعه تبادلات اقتصادی وجود دارد.

مرادنیا تاکید کرد: بازگشایی این مرزها و افزایش روابط اقتصادی تاثیر مستقیم بر اقتصاد استان و کشور خواهد داشت.

وی یکی دیگر از آثار گسترش روابط فرهنگی و اجتماعی از طریق برگزاری برنامه هایی همچون کنگره مشاهیر کُرد را توسعه گردشگری دانست که آن نیز بر رشد اقتصادی استان تاثیرگذار است.

وی یکی دیگر از اهداف برگزاری کنگره مشاهیر کُرد را افزایش وحدت ملی بین اقوام کشور و رشد ارتباط میان کُردهای ساکن در کشورهای دیگر دانست و افزود: طبیعتا ایجاد وحدت ملی در مقطع کنونی که دشمنان سعی در ایجاد اختلاف و مشکلات مختلف دارند از لحاظ امنیتی و بین المللی بسیار مهم است.

مرادنیا در پایان در رابطه با برگزاری دوره های دیگر کنگره مشاهیر کرد گفت: هنوز برای اعلام قطعی برگزاری دوره های دیگر زود است و این امر منوط به بررسی نتایج این کنگره خواهد بود که مطمئنا امیدواریم شاهد برگزاری مجدد این کنگره باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه