English

پیام رئیس جمهور به کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد

رئیس جمهور پیامی به کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد ارسال کرد.

پیام رئیس جمهور به کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور پیامی به کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد ارسال کرد.

متن پیام رئیس جمهور در کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد بدین شرح است:

فرهیختگان، مشاهیر و مهمانان گرامی؛ خداوند بزرگ و منان را شاکرم که به مناسبت این گردهمایی فرهنگی و علمی توفیق یافتم تا مراتب سلام خود را به شما و تمام کرد زبان کشور ابلاغ نمایم.

به گواهی تاریخ ایران عزیز علیرغم تنوع قومی و مذهبی و موقعیت ژیوپولوتیک خاص همواره پیروزمندانه توانسته از فراز و نشیب‌های مختلف به کمترین آسیب عبور کند.

عبوری پیروزمندانه که بیش از هر امر دیگری ناشی از همبستگی اقوام و مذاهب ایرانی است که در کنار گستره وسیع جغرافیایی و تاریخی چندین هزار ساله دل و جانشان در گرو ایران عزیز بوده است.

در این میان کردها همچون سایر اقوام ایرانی به عنوان قدیمی‌ترین و فرهنگی‌ترین اقوام کشور همیشه ایران را خاستگاه فرهنگی خوو دانسته و به تاریخ فرهنگ این مرزو بوم عشق ورزیده‌اند.

ما هرگز شهدای کرد که جانشان را برای حفظ کیان این مرزو بوم نثار کرده‌اند و نیز خدمات شایان فرهیختگان و ادیبان کرد به فرهنگ و ادب فارسی را از یاد نبرده و نخواهیم بر‌د.

بدیهی است همه ایرانی هستیم و همه اقوام در این سرزمین از احترام برخوردارند و هیچ تفاوتی بین اقوام وجود ندارند و این کنگره فرصتی برای تجلیل از همه اقوام ایرانی است که از حقوق شهروندی برخوردارند.

ضمن تقدیر و تشکر از کردزبانان کشور برگزاری این کنگره را فرصت می‌دانم برای شناخت مردمان مهربان که دل در گرو فرهنگ این مرز و بوم داشته‌اند، مجددا تشکر می‌نمایم.

حسن روحانی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه