English

رئیس دانشگاه کردستان:

شیوه انتخاب مشاهیر کُرد محدویت هایی داشت

رئیس دانشگاه کردستان گفت: انتقادهایی به انتخاب مشاهیر وارد شده اما به علت محدودیت ها امکان تجلیل از همه مشاهیر کُرد وجود نداشت.

شیوه انتخاب مشاهیر کُرد محدویت هایی داشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، رحمت صادقی امروز سه شنبه در مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی مشاهیر کرد اظهار داشت: برای انتخاب این افراد کار گروه های در دانشگاه کردستان تشکیل شد و ۳۰ نفر برای تجلیل به کنگره مشاهیر کرد معرفی شدند.

صادقی افزود: کمیته علمی کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد با ۶ کارگروه به دانشگاه کردستان سپرده شده و این کارگروه‌ها شامل فرهنگ و هنر، زبان و ادبیات، علوم انسانی، کشاورزی، علوم پایه و مهندسی و پزشکی است.

افزود: دانشگاه کردستان با افتخار در چند سال اخیر با پشتیبانی جدی دولت و وزارت علوم و تحقیقات موفقیت‌هایی کسب کرده است که جای تقدیر دارد.

وی عنوان کرد: رشته زبان و ادبیات کردی که در سال ۱۳۹۴ در مقطع کارشناسی تاسیس شد امسال اولین دوره سال فارغ‌التحصیلی‌ دانشجویان این رشته است و امید که در مقطع کارشناسی ارشد نیز بتوانیم این رشته را راه‌اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه کردستان اعلام کرد: ۱۲ مرکز مطالعات در دانشگاه کردستان با ردیف بودجه مستقل داریم که نشانه آن است که بهای زیادی به آن داده می‌شود و موفقیت‌هایی در کنفرانس و کنگره‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده است.

صادقی با بیان اینکه فرهنگ لغت کردی- کردی - فارسی دانشگاه کردستان و فرهنگ فارسی _کردی یکی از بهترین منابع برای انجام مطالعات کردی است، اعلام کرد: در سال جاری کتاب‌های ماموستا هژار از سوی خانواده‌اش به دانشگاه کردستان اعطا شد.

وی بیان کرد: بیش از چهل کانون کردی  در دانشگاه کردستان فعال هستند که در سال بیش از ۲۰۰ برنامه  برای دانشجویان برگزار می‌کنند.

صادقی افزود: امیدواریم در کنگره‌های بعدی شاهد تجلیل از سایر مشاهیر کرد از جمله عبدالله پشیو، نادیا مراد برنده جایزه صلح نوبل و کوچر بیرکار باشیم.

وی درپایان اظهار داشت: خوشحالم که دانشگاه کردستان میزبان رویدادی فرهنگی بوده و مایه افتخار است که میزبان مشاهیر کُرد هستیم.

اختتامیه کنگره بین المللی مشاهیر کُرد فردا چهارشنبه ۱۲ تیر در دانشگاه کردستان برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی