English

با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

۴۰ هنرمند و فرهیخته در شهرضا و دهاقان تجلیل شدند

با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، از 40 هنرمند و فرهیخته شهرستان های شهرضا و دهاقان تجلیل شد.

40 هنرمند و فرهیخته در شهرضا و دهاقان تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در این مراسم  گفت: از نظر علمی و تجربی در کشور  اگر یک جامعه ای ازنظر فرهنگی رشد نکند در حوزه های دیگر اجتماعی،سیاسی و اقتصادی رشد نمی کند.

علی اصغر کاراندیش تصریح کرد: 2هزار و 500کتابخانه، 250هزار کانون مساجد و 800مجتمع فرهنگی هنری در کشور فعال است.

وی افزود: در حوزه سینما بخش خصوصی 100سینما به سینماهای کشور اضافه کرده که این سینماها اکثرا در شهرهای بزرگ احداث شده اند.

کاراندیش ادامه داد: احداث سینما در شهرهای کوچک برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد.

معاون حقوقی، امور مجلس استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت های گسترده این وزارت در حوزه فعالیت های قرآنی گفت: 500تشکل قرآنی با مجوز اکنون به بیش از 2000تشکل قرآنی افزایش یافته است .

کاراندیش تصریح کرد: در حال حاضر سه هزار و 500  نفر از فعالان قرآنی بیمه شده اند و می توانند مطالبات بیمه ای خود را پیگیری کنند

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه مصوب شده که به پیوست احداث هر پروژه عمرانی و اقتصادی باید پیوست فرهنگی باشد اما متاسفانه در این زمینه اقدامی نشده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت: از ۴۰۰ هزار تن نیاز کاغذ کشور در طول سال، ۹۰ هزار تن مربوط به نیاز نشریات، مطبوعات و کتاب بوده که برنامه ریزی و ثبت سفارش آن برای سال ۹۸ انجام شده که امیدواریم تخصیصات آن اتفاق بیفتد.

 کاراندیش با اشاره به افزایش اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول چند سال گذشته تصریح کرد: تمام بودجه فرهنگی کشور ۳ درصد از کل بودجه عمومی سال بوده که تنها ۱۵ درصد از این ۳ درصد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص پیدا می‌کند .

وی افزود: 3 درصد بودجه کل کشور بین 26 دستگاه و نهاد در کشور تقسیم می شود و  در مجموع ۳۸ صدم درصد از بودجه عمومی کشور به وزارتخانه فرهنگ وارشاد اسلامی اختصاص می یابد که البته همواره تمام آن تخصیص پیدا نمی‌کند.

نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان نیز گفت: شهرضا از دیرباز مهد حکما و دانشمندان بزرگی بوده و اکنون بیش از ۴ هزار نفر در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و هنری در شهرضا و دهاقان فعال هستند

سمیه محمودی تصریح کرد: این دو شهرستان از جمله شهرستان های شاخص استان در حوزه فرهنگ و هنر هستند.

نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان گفت: شادی و نشاط اجتماعی و پویایی جامعه در گرو حمایت از هنرمندان است.

به گزارش موج، بلاتکلیفی هنرستان هنرهای زیبای شهرضا، تاسیس خانه هنرمندان ، مجوز تاسیس هنرستان موسیقی ، وضعیت بیمه هنرمندان و قاریان و حافظان قرآن کریم و ایجاد بخش تخصصی دیجیتال از جمله موضوعاتی بود که توسط هنرمندان در این مراسم مطرح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه