English

مجتمع فرهنگی هنری روستای میشی سیریک در اولویت پروژه‌های فرهنگی هرمزگان قرار دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از در اولویت قرار گرفتن طرح‌ها و پروژه‌های شهرستان سیریک به ویژه مجتمع فرهنگی روستای میشی در دستور کار این اداره کل خبر داد.

مجتمع فرهنگی هنری روستای میشی سیریک در اولویت پروژه‌های فرهنگی هرمزگان قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک به همراه مسئول انجمن داستان مکران، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای میشی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رضا کمالی زرکانی گفت:  هویت فرهنگی ویژه مردم شهرستان و  فرهنگ و هنر دوستی مردمان این خطه از سرزمین‌مان برکسی پوشیده نیست. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: طرح‌ها و پروژه‌های شهرستان سیریک به ویژه مجتمع فرهنگی هنری روستای میشی از اولویت‌های این اداره کل است و تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی افزود: مجتمع فرهنگی مرکز شهرستان سیریک را نیز در اولویت تخصیص اعتبار قرار داده‌ایم که امیدواریم با تخصیص اعتبار آن، عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز شود.

در ادامه  این نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک گفت: با توجه به اینکه شهرستان سیریک از نظر زیر ساخت‌های فرهنگی یکی از شهرستان‌های محروم استان است نیازمند توجه ویژه‌ای می‌باشد. مردم سیریک بارها با حضورشان در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری خود را به اثبات رسانده‌اند بنابراین باید در بخش فرهنگ به این شهرستان توجه ویژه‌ای شود.

کریمی‌زاده افزود: تکمیل مجتمع فرهنگی هنری میشی از اولویت‌های فرهنگی شهرستان است و امیدواریم تا هفته دولت آماده بهره‌برداری شود. 

وی در ادامه گفت: همچنین احداث مجتمع فرهنگی هنری شهرستان در مرکز شهر سیریک یکی دیگر از خواسته‌های مردم سیریک است که تقاضا دارم در اولویت طرح‌های اداره کل استان قرار گیرد.

در ادامه یوسف زرهی دهیار روستای میشی اذعان داشت: مجتمع فرهنگی هنری میشی با توجه به فاصله کم آن با مرکز شهرستان می‌تواند به عنوان مرکزی فرهنگی برای کل شهرستان باشد. 

وی اضافه کرد: تکمیل مجتمع فرهنگی خواسته عموم مردم و به ویژه اهالی فرهنگ و هنر است. و با توجه به اینکه در شهرستان هیچ زیر ساخت فرهنگی دیگری وجود ندارد تکمیل هرچه سریع‌تر آن را خواستاریم.

در بخش دیگری از این نشست، محمد پیشان دبیر انجمن داستان مکران بیان کرد: برگزاری موفقیت آمیز سه دوره گذشته جشنواره داستان مکران، که به یکی از نمادهای فرهنگی شهرستان تبدیل شده خود گواه بر پویایی فرهنگی هنری شهرستان است. 

وی افزود: انجمن داستان مکران در جشنواره ملی ملک الشعرای بهار در تهران  به عنوان یکی از انجمن‌های برتر شناخته شد و این خود نشان از پویایی و حرکت رو به جلو فرهنگی در شهرستان سیریک است که انجمنی از این شهرستان نه تنها در استان بلکه در کشور صاحب رتبه می‌شود و امیدواریم با حمایت اداره کل بتوانیم بار دیگر جشنواره را بهتر از دوره‌های گذشته برگزار کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه