English

حمید بادامی نجات مطرح کرد؛

ارتقای اصول اخلاق شهروندی

رئیس سابق جشنواره شهروندان برگزیده همدان در خصوص این جشنواره و تاثیر آن در مباحث آموزش شهروندی، ارتقای اصول اخلاق شهروندی را از اهداف جشنواره برشمرد.

ارتقای اصول اخلاق شهروندی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حمید بادامی‌نجات، رئیس سابق جشنواره شهروندان برگزیده همدان و نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ویژه‌برنامه تلوزیونی در خصوص جشنواره شهروندان برگزیده همدان اظهار داشت: این جشنواره، حدود ٢ سال متوالی در سال‌های ۸۴ و ۸۵ در دوره دوم شورای شهر برگزار شد که متأسفانه متوقف شد و به طور قطع توقف این برنامه اقدام درستی نبوده است؛ بنابراین پیش‌بینی مؤلفه‌های سال گذشته شهروند برگزیده به منظور پوشش سال‌های توقف این امر، بود.

 

الگوسازی در بین شهروندان

بادامی نجات افزود: دور پنجم شورای شهر همدان و مدیریت جدید شهری تصمیم بر این داشت که آموزش شهروندی را تقویت کند؛ از این رو با برگزاریجشنواره شهروندان برگزیده به دنبال الگوسازی در بین شهروندان در حوزه شهر و مدیریت شهری است و قصد دارد افراد تأثیرگذار در حوزه شهروندی را شناسایی و معرفی کند.

وی با بیان اینکه معتقدیم تمامی شهروندان همدانی، نمونه هستند؛ ابراز کرد: در این میان، شهروندان شاخص به‌ویژه عامل به وظایف شهروندی را در نظر داریم تا قدردان تلاش‌های آنان باشیم که در گذشته تقریباً به این مهم دست یافتیم.

 

ارتقای اصول اخلاق شهروندی

رئیس اسبق جشنواره شهروندان برگزیده همدان افزود: مهمترین هدف مدیریت شهری در مبحث آموزش شهروندی، ارتقای اصول اخلاق شهروندی و داشتن شهری آباد، خلاصه می‌شود که تحقق کامل این امر به ادامه‌دار بودن رویدادهایی مانند «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» گره خورده است.

بادامی نجات یادآور شد: سال گذشته شناسایی و انتخاب شهروندان عامل به وظایف شهروندی در حوزه نواحی ١٢گانه شهری صورت گرفت که این مهم انگیزه رقابت در بین سایر همشهریان را برانگیخت؛ امسال خوشبختانه محور جشنواره متمرکز بر این بخش خواهد بود و به طور قطع شاهد حضور بیشتری از شهروندان هستیم.

وی مطرح کرد: سال نخست برگزاری این جشنواره در دور پنجم شورای شهر با قدرت و در سطح ملی اجرایی شد تا بنای خوبی برای آینده باشد؛ بنابراین شورا متولی برگزاری برنامه شد که بازخوردهای خوبی را در سطح کشور دریافت کردیم و امیدواریم امسال هم شهروندان در فرصت قانونی تعیین شده در قالب خوداظهاری و معرفی دیگران ثبت‌نام کنند تا مدیریت شهری را در شناسایی و معرفی شهروندان برگزیده شهرمان، یاری دهند.

نایب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به تجربیات سال گذشته در جشنواره افزود: شاخص‌ها به صورت علمی و بسیار دقیق به منظور ارزیابی‌های عملکرد شهروندان برگزیده توسط اتاق فکر تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا با بهترین روش، افراد انتخاب شوند که امسال نیز شرایط موجود نشان‌دهنده این است که با قدرت بیشتری ورود پیدا کرده‌اند.

بادامی نجات عنوان کرد: شهروندان در سال گذشته نسبت به وسعت اجرایی جشنواره، آشنایی زیادی نداشتند؛ اما تیم اجرایی و داوری برای تبیین اهداف جشنواره از طریق هر روشی موفق شدند حدود هزار نفر را به سمت و سوی شرکت در جشنواره سوق دهند که از بین کاندیدای جشنواره، ۶۸ شهروند منتخب و برگزیده شدند.

وی اضافه کرد: شورای شهر همدان تا پایان دوره پنجم در راستای برگزاری همه ساله این جشنواره متعهد شده است و امیدواریم در دوره‌های آینده نیز تداوم داشته باشد.

رئیس سابق جشنواره شهروندان برگزیده همدان تشریح کرد: تیم کارشناسی پس از پایان جشنواره، با هدف ارزیابی نقاط ضعف و قوت عملکرد کمیته‌های اجرایی و علمی داوری، به تهیه گزارش به منظور کاهش نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در سال جدید اقدام کردند. البته اکثر انتقادات و پیشنهادات از سوی برگزارکنندگان سال پیش پذیرفته شد؛ هرچند بیشترین محور بحث، منتخبان سال ۹۷ بود که باید گفت از بین ۶۰۰ هزار شهروند برگزیده، تعدادی از آنان بر اساس ثبت‌نامی ها، گلچین شدند و قطعا از تک‌تک ۶۸ منتخب بر مبنای اقدامات شاخص و رزومه آنها، دفاع می‌کنم.

لازم به توضیح است فعالیت و خدمات ارزنده شهروندان سال گذشته در راستای توسعه و آبادانی شهر، در حوزه داوری بر اساس ضرایب و درجه اهمیت و اولویت مورد بررسی و ارزیابی قرار  گرفت که  این مسئله اگر شفاف‌سازی شود به بسیاری از انتقادات، پاسخی قانع‌کننده خواهد داد.

بادامی نجات خاطر نشان کرد: امسال سیاست‌گذاران جشنواره شهروندان برگزیده همدان با توجه به اینکه هر ساله ارزیابی و انتخاب شهروند برگزیده صورت خواهد پذیرفت، تعداد محدودی از شهروندان را با محوریت عامل به وظایف شهروندی معرفی خواهند کرد تا از دیدگاه‌ و نظرات آنها در حوزه مدیریت شهری بهره‌مندی حداکثری را داشته باشیم. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه